خبرگزاری کار ایران

روحانی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح:

آماده‌ایم از خطاهای گذشته برخی همسایگان بگذریم/ نسبت دادن حوادث منطقه به ایران، تکرار دروغ‌های اثبات نشده قبلی است/ اهل منطق و مذاکره‌ایم

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۸۷۵

رئیس جمهور شکاف میان ملتهای منطقه را خواسته آمریکا و صهیونیسم دانست وبا بیان اینکه با همه همسایگان دست رفاقت دراز می کنیم و از خطاهای گذشته آنها نیز می‌گذریم، تاکید کرد: منطق ما، امنیت درون زا برای خلیج فارس و تنگه هرمز است و با شعار و طرح «ائتلاف امید» و «ابتکار صلح هرمز» به نیویورک می‌رویم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه " با اقتدار نیروهای مسلح و ملت بزرگ، دشمن جرات تعدی به ایران اسلامی را نخواهد داشت"، اظهارداشت: ما مرد دفاع و نه اهل تسلیم هستیم و اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای ما تجاوز کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تجربه دفاع مقدس است که دشمن جرات تعدی به ایران اسلامی را ندارد، گفت:  امروز سی و نه سال از تجاوز عفلقیان به سرزمین پاک ایران می‌گذرد و زمانی است که باید یک بار دیگر فراز و نشیب دهه اول انقلاب را بازخوانی کنیم.

روحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برای استقلال ، آزادی و تحقق عدالت مردمی و اسلامی مسیر خود را یافته و به پیروزی دست یافته بود، گفت: انقلاب اسلامی می‌توانست برای کل منطقه و جهان خیر، نعمت و برکت باشد اما دشمنان انقلاب از همان روز اول روبروی اراده ملت ایران قرار گرفته و تلاش مذبوحانه خود را آغاز کردند.

رئیس جمهور ایجاد ناامنی‌ها، انجام توطئه برای تجزیه کشور، ترور بزرگانی همچون علامه شهید مطهری، آیت‌الله بهشتی، شهیدان رجایی و باهنر و دیگر عزیزان و بزرگان این کشور را از جمله تلاش‌های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان انقلاب و ملت ایران به این هم اکتفا نکرده و طراحی کردند تا زیربناهای قدرت امنیتی و دفاعی ما را متزلزل کنند.

روحانی خاطر نشان کرد: اولین توطئه دشمنان طراحی انحلال ارتش بود که توسط مزدوران راست و چپ طراحی و تبلیغ شده بود و از طرفی تلاش می‌کردند با کلمه حق، باطلی را دنبال کنند و به نام شورا می‌خواستند اساس نظم فرماندهی را برهم بزنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امام راحل عزیز با درایت خود اولین فرمان به مردم برای ایستادگی و مقابله با همه توطئه‌گران را صادر کرد و از خوزستان گرفته تا کردستان، گلستان و سیستان و بلوچستان، جوانان غیور و نیروهای مسلح ما در مقابل همه کسانی که می‌خواستند به اسم مزدور پایه‌های انقلاب را سست کنند، ایستادند.

روحانی در ادامه افزود: سرانجام جنگی به نام جنگ افلقیان و بعثی‌ها را به ملت ایران تحمیل کردند، اما امام(ره) با هوشیاری و مدیریت خود در اولین قدم به ارتش جمهوری اسلامی ایران استحکام بخشید و به دنبال آن نیروی انقلابی جدیدی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کرد و در کنار این دو نیرو فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد که اینها سه پایه اصلی برای حفاظت و حراست از کشور و امنیت ملی ما بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر این درایت امام راحل در آن زمان نبود، در آن شرایط اولیه پیروزی انقلاب و پیچیدگی‌های آن روز ممکن بود دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند، گفت: نیروهای مسلح با فرمان امام راحل و وحدت و یکپارچگی خود و حضور و حمایت مردم در صحنه ۸ سال در برابر مزدوران و دشمنان اسلام و ایران مقاومت کردند؛ دشمنانی که با ایدئولوژی شرق، سلاح غرب، چراغ سبز آمریکا و پول ارتجاع منطقه به جنگ مردم انقلابی این سرزمین آمده و سلاح خود را به سمت سینه مردم نشانه رفته بودند.

روحانی تأکید کرد: این مردم با وحدت، ایستادگی و یکپارچگی نه از هیمنه شرق و غرب ترسیدند و نه از سلاح‌های آنها ترسیدند. از حمایت‌های سیاسی شرق و غرب ترسی به خود راه ندادند و در برابر پول ارتجاع عرب تسلیم نشدند.

رئیس جمهور افزود: ارتجاع عرب با پول‌هایی که در اختیار افلقیان قرار دادند و با بندرهایی که در اختیارشان گذاشتند، نتوانستند در مقابل اراده، وحدت، ایستادگی و یکپارچگی ملت ایران کاری کنند و جنگ تحمیلی ۸ ساله در کنار خسارت‌های فراوانش ارزش‌های زیادی برای ما داشت و به تعبیر رهبر انقلاب جنگی بود که برای ما گنج به ارمغان آورد.

روحانی تأکید کرد: بخاطر موفقیت‌ها در همان جنگ بود که امروز دشمنان این سرزمین را برای تجاوز به آب و خاک و سرزمین ما و تحمیل جنگی دیگر بر این ملت، به تردید و پشیمانی وا داشته است و دشمنان امروز جرأت تصمیم‌گیری در برابر نیروهای مسلح بزرگ ایران و ملت یکپارچه و مقاوم ما ندارند و نخواهند داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان ملت ایران در سال‌های اخیر راه دیگری برگزیده‌اند و به جای جنگ نظامی به تعبیر خود جنگ  اقتصادی و به تعبیر صحیح تر، تروریسم اقتصادی را علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند، گفت: مردم ما طی ۴۰ سال گذشته و بویژه ۱۰ سال اخیر فشار تحریم‌های ظالمانه را در مقاطع مختلف تحمل کردند و امروز هم با هوشیاری، ایستادگی، اتحاد در  جهاد میدان اقتصادی از این مهلکه سخت عبور خواهند کرد.

روحانی با بیان اینکه امروز همه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های دانش بنیان، مبتکران و تولیدکنندگان به عنوان سرداران و سربازان خط مقدم جنگ در برابر دشمن مستکبر و صهیونیسم جهانی هستند، گفت: ما می‌توانیم با اراده و ایستادگی و اتحاد از این مسیر سخت عبور و دشمن را وادار کنیم در برابر ملت ایران و انقلاب اسلامی یک بار دیگر سر تعظیم فرود آورد.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما اهل منطق و مذاکره هستیم اما اهل ذلت و تسلیم نیستیم، ما مرد دفاع و ایستادگی هستیم، اما مرد تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم؛ همانگونه که اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای ما تجاوز کند.

روحانی خاطر نشان کرد: همانطوری که در دفاع مقدس هدف اصلی دشمنان ما نابودی انقلاب بود، امروز نیز هدف آنها از تحمیل جنگ اقتصادی ، تهدید جنگ نظامی و جنگ روانی و قرار دادن مردم ما در برابر فشارها و مشکلات ، نابودی انقلاب است.

رئیس جمهور تأکید کرد: اما ملت ایران همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس، نه در برابر افلقیان و حزب بعث که در برابر دنیا خود را ثابت کرد، امروز هم توان آن را دارد که در برابر قدرت‌های مستکبر ایستادگی کند.

روحانی با اشاره به حضور آمریکایی‌ها و دشمنان ملت ایران در منطقه، گفت:‌ هر کجا که دشمنان ما و آمریکایی‌ها در منطقه حضور پیدا کردند به عنوان بازیگر «امنیت‌زدا»، حضور یافتند چه در افغانستان، چه عراق و چه خلیج فارس و هر جای منطقه، ناامنی را به ارمغان آوردند. اما هر جا نیروهای مسلح ایران حضور داشتند به عنوان نیروهای «امنیت‌زا» بودند که امنیت را برای منطقه به ارمغان آوردند.

رئیس جمهور تأکید کرد: نیروهای مسلح ما اگر در کنار مردم عراق، سوریه، فلسطین و لبنان قرار گرفتند، برای این سرزمین امنیت آوردند و توانستند تروریست‌های وحشی را ریشه‌کن کنند و این فرق ما با آنها در منطقه است.

روحانی خاطر نشان کرد: قدرت‌های استکباری و در رأس آن آمریکا همواره ناامنی، بدبختی، مشکلات و تاراج منافع کشورهای منطقه را دنبال کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این مقطع حساس و تاریخی دست رفاقت، دوستی و برادری به سوی همه همسایگان خود دراز می‌کنیم، گفت: در این راستا حتی آماده‌ایم از خطاهای گذشته آنها در منطقه بگذریم، چرا که امروز در شرایطی هستیم که دشمنان منطقه بویژه آمریکا، استکبار و صهیونیسم به دنبال سوء استفاده از شکاف، فاصله و اختلاف بین کشورهای منطقه هستند.

روحانی خاطر نشان کرد: منطقه ما، منطقه خلیج فارسی است که امنیت آن از درون باشد، لذا امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، درون‌زا است و حضور نیروهای خارجی در این منطقه می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال در سازمان ملل متحد با شعار "ائتلاف امید" و "ابتکار صلح هرمز" که خلاصه آن «حب و امید» خواهد بود، حضور خواهیم یافت، اظهار داشت: امسال طرحی را در سازمان ملل پیش روی جهانیان قرار خواهیم داد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه می‌تواند امنیت خلیج فارس و دریای عمان را با کمک کشورهای منطقه بوجود آورد.

روحانی گفت: به جهانیان اعلام می‌کنیم که حضور نیروهای بیگانه برای آبراه‌های جهانی، امنیت کشتیرانی و نفت و انرژی، مشکل‌زا است اما مسیر جمهوری اسلامی ایران مسیر اتحاد، وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه می‌باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنهایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند، همانند همه دروغ‌های افشا شده‌شان نیز افشا خواهد شد و بیگانگان اگر راست می‌گویند و حقیقتاً به دنبال صلح و امنیت هستند، این مقدار سلاح خطرناک به منطقه ارسال نکنند و منطقه ما را به مسابقه و انبار تسلیحاتی تبدیل ننمایند و اگر به راستی به دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه فاصله بگیرند چرا که حضور آنها همواره برای منطقه سختی و بلا بوده است.

روحانی خطاب به بیگانگان تأکید کرد: هر مقدار از منطقه و ملت‌های این منطقه فاصله بگیرید به همان اندازه امنیت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران در سایه اجرای فرامین رهبری و اتحاد و همدلی همه ارکان کشور و قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح در برابر توطئه جدید با همکاری و حضور مردم پیروز خواهد شد، اظهار داشت: بدون تردید نخواهیم گذاشت که دشمن ذلت را بر ملت بزرگ ایران تحمیل کند و شعار ما آزادی و آزادی‌خواهی به پیروی از سرور آزادی‌خواهان جهان ابا عبدالله الحسین(ع) است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز