خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

هیچ افقی برای حل ریشه‌ای مشکل کارگران هپکو نمی‌بینم/ سازمان خصوصی‌سازی سهامدار هپکو را عزل کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۴۷۲

استاندار مرکزی گفت: طی اقدامات و مصوباتی که داشتیم مدیرعامل هپکو تعیین شد اما برخی وزرا به دلیل عدم اطلاع کاملشان از هپکو می‌گفتند اگر مدیرعامل برای هپکو تعیین شود مشکل حل می‌شود اما وقتی مدیر عامل دستش بسته و اختیاری ندارد علامه دهر هم باشد، نمی‌تواند کاری کند. مدیران ما هم برخی بی اطلاع هستند و همین بی اطلاعی‌ها است که هپکو را هرروز وارد مشکل می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی امروز درباره اعتراض مجدد کارگران هپکو گفت: کارگران هپکو حرفشان درست است، در دو سه سال گذشته با توجه به اینکه هم تولید با مشکل مواجه بوده و هم حقوقشان پرداخت نشده و تعدادشان هم به هزار نفر می‌رسد، حرفشان در این زمینه درست است.

استاندار مرکزی گفت: در مساله هپکو باید از حرف و شعار بگذریم. حل همه مسائل هپکو بر عهده استان مرکزی نیست و اگر فقط در عهده ما بود حتما اقدامات لازم را برای حل مشکلات آنان انجام می‌دادیم. اما روی صحبت من به مسئولانی است که اقدام آن‌ها می‌تواند مشکل این کارگران را حل کند.

وی در پاسخ به این سوال که خواسته اصلی کارگران هپکو چیست؟، گفت: خواسته اصلی کارگران حقوق است و الان حقوق دو ماه تیر و مرداد را طلب دارند و شهریور که به پایان برسد می‌شود سه ماه. مشکل کارگران عدم پرداخت حقوق در زمان آغاز مدارس است.

آقازاده با بیان اینکه کارگران هپکو باید اعتراض خود را در مسیر قانونی حرکت دهند، عنوان کرد: ما هم در جهت حل مشکلات تلاش می‌کنیم و جلساتی هم گذاشته‌ایم. وزارت اقتصاد و وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی و سازمان مدیریت هم باید به این مشکل به عنوان یک معضل نگاه کنند که قابل حل هم است. اما دو سال است که این شعارها ادامه دارد و الان هم بنده هیچ افقی برای اینکه مشکل هپکو به صورت ریشه‌ای حل شود نمی‌بینم.

وی خاطرنشان کرد: طی اقدامات و مصوباتی که داشتیم مدیرعامل هپکو تعیین شد اما برخی وزرا به دلیل عدم اطلاع کاملشان از هپکو می‌گفتند اگر مدیرعامل برای هپکو تعیین شود، مشکل حل می‌شود اما وقتی مدیرعامل دستش بسته و اختیاری ندارد اگر علامه دهر هم باشد، نمی‌تواند کاری کند. مدیران ما هم برخی بی‌اطلاع هستند و همین بی‌اطلاعی‌ها است که هپکو را هرروز وارد مشکل می‌کند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه خصوصی‌سازی هپکو در دهه هشتاد آغازگر مشکل هپکو بود که بعد از ده سال خود را نشان داد، اظهار داشت: در بحث هپکو سهامداری وجود دارد که الان نتوانسته تعهدات خود را انجام دهد و سازمان خصوصی‌سازی هم آن را انتخاب کرده است و این سهامدار به سازمان خصوصی‌سازی هم وکالت داده است درنتیجه این سازمان می‌تواند این سهامدار را عزل کند.

وی با بیان اینکه ما در این مساله در دایره شعار و تشریفات اداری قرار داریم، گفت: من درخواست کارگران را به حق می‌دانم اما آنچه مهم است این است که سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد در راس مسائل هپکو باید وارد اقدام عملی شوند و با توجه به وکالت نامه‌ای که سازمان از سهامدار دارد باید قرارداد او را لغو کند. برخی معتقدند که هپکو برای مدتی به سازمان‌هایی که منابع بهتری هستند، واگذار شود.

آقازاده در پاسخ به این سوال که شما فکر می‌کنید مشکل کارگران هپکو چه زمانی حل می‌شود، گفت: بنده هیچ زمانی را مشخص نمی‌کنم. مادامی که این موارد حل نشود این مشکلات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز