خبرگزاری کار ایران

آغاز سومین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان ۲ موسسه غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۱۸

سومین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، قاضی ابوالقاسم صلواتی در جلسه اول اظهار کرد: پرونده موسسه غیرمجاز حافظ شامل ۱۴ جلد، ۶ متهم و ۵۰ نفر شاکی از جمله بانک مرکزی است. این موسسه ۲۰ شعبه در شهرهای مختلف از جمله خوی، تبریز، بابلسر، نکا، ساری، بهشهر، زابل، زاهدان، پاکدشت و غیره است.

رئیس دادگاه گفت: موسسه غیرمجاز حافظ از ۷ هزار و ۵۷۱ نفر سپرده دریافت کرده که میزان مبالغ آن به ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون جذب ختم شده است و تنها در شهر خوی از ۶۵۰ نفر سپرده دریافت کردند که میزان مبالغ آن ۲۱ میلیارد ریال است.

قاضی صلواتی با اشاره به جزئیات پرونده شرکت خوشه طلایی مهر ماندگار گفت: این پرونده شامل ۲۵ جلد و ۱۳ متهم است که در استان ایلام ۷ شعبه تاسیس کرده بودند.

در جلسه دوم رسیدگی به این پرونده، متهم پورانی و میرزاباقری دفاعیات خود را مطرح کردند و قاضی صلواتی در پایان این جلسه خطاب به متهمان گفت: متهمین پرونده تا قبل از صدور حکم نسبت به تسویه حساب شکات اقدام کنند که در صدور رای دادگاه موثر است. خط اعتباری ۱۰ میلیاردی مصوب سران قوا در مورد ۲۴۵۸ نفر با حداکثر ۳۰ میلیون پرداخت شده است که از بیت المال بوده و برگرداندن آن بر عهده متهمین است که باید برگردانده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز