خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

امکانات قوه قضائیه تناسبی با وظایف سنگینی که برعهده‌اش گذارده شده ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۱۱۹

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی

به گزارش ایلنا، غلامعلی صادقی در جمع حقوقدانان بسیجی کشور بر لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی که در مراسم اختتامیه هفتمین اجلاسیه نخبگان حقوقی و قضایی کشور در مشهد سخن می گفت با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سیره علمی و عملی امام حسین (ع) را بهترین الگو برای کارگزاران نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: کار مجاهدانه برای خدا، استقامت در برابر ظلم و فساد و حرکت در مسیر ولایت الهی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر حرکت خدایی سید الشهدا (ع) را جاودانه کرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین مسائلی دانست که مورد توجه ائمه معصومین (علیهم السلام) از جمله امام حسین (ع) قرار داشت و خاطر نشان کرد: جامعه امروز ما به شدت در سطوح مختلف به این فریضه واجبه نیازمند است و چنانچه در سطح فردی و اجتماعی آحاد جامعه به وظیفه خود در قبال یکدیگر و در برابر شرع و قانون به درستی عمل نمایند شاهد بهبود شرایط و سالم سازی جامعه و حرکت به سوی رشد و تعالی خواهیم بود.

غلامعلی صادقی با اشاره به ویژگی های سند تحول قضایی ارائه شده توسط آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: با تأسی به این سند می توان در حوزه های مختلف بر مشکلات موجود فائق آمد و در این زمینه نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به برخی از سختی های کار در دستگاه قضایی افزود: هم اکنون امکانات قوه قضائیه تناسبی با وظایف سنگینی که طبق قانون برعهده اش گذارده شده ندارد اما علیرغم مشکلات موجود بویژه در حوزه منابع مالی و انسانی دستگاه قضایی از جمله در استان خراسان رضوی با اقتدار به وظایف قانونی و شرعی خود عمل می کند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی یکی از برنامه‌های این مجموعه را کنترل ورودی‌ها و کاهش موجودی پرونده ها دانست و افزود: انشاء‌الله با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته به دنبال اجرای قاطعانه احکام که رضایت عمومی را نیز دربرداشته باشد؛ خواهیم بود.

غلامعلی صادقی با اشاره به تجربه حرکت‌های مردمی خاطرنشان کرد: تاریخ به ما نشان می‌دهد که هر جا مردم در صحنه حضور داشتند شاهد کسب موفقیت بوده‌ایم و هم اکنون نیز در حوزه قضایی باید به سمت نهادهای تخصصی حقوقی مردمی با هدف ایجاد صلح و سازش و رفع اختلافات خارج از محاکم قضایی روی بیاوریم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: ما هم اکنون نیازمند تغییر رویکرد مردم در مواجه با حل اختلاف هستیم به این معنی که شهروندان گرانقدر باید قبل از مراجعه به محاکم قضایی تمام تلاش خود را برای حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش به انجام برسانند چه آنکه در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نیز نگاه ویژه ای به ایجاد مصالحه و همزیستی توأم با صلح و سازش و حل اختلافات بصورت کدخدا منشی وجود دارد.

غلامعلی صادقی با تقدیر از حرکت ارزشمند سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: جمع زیادی از متخصصان حقوقی در این سازمان گردهم آمده اند و این یک فرصت مطلوب برای ارائه پیشنهادات ارزشمند در جهت اصلاح ساختارها و کمک به دستگاه قضایی به حساب می آید که باید از این ظرفیت عظیم به درستی بهره گیری کرد.

گفتنی است در این مراسم کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان و همچنین، بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور و جمع دیگری از بسیجیان حقوقدان به ارائه سخنرانی پرداخته و در پایان از نفرات برگزیده تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز