خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی با بررسی و تصویب دو پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۹۵۹

اعضای کمیسیون فرهنگی دو پرونده «طرح ساماندهی و ارتقای خدمات فرهنگی به جامعه روستایی کشور( بسته فرهنگی روستا)» و «چهاردهمین گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی» را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» در جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی دولت که روز یکشنبه ۱۰ شهریور برگزار شد، دو پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در آغاز این جلسه طالبی، دبیر کمیسیون فرهنگی خلاصه ای از فرایند بررسی پیشنهاد معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با عنوان «طرح ساماندهی و ارتقای خدمات فرهنگی به جامعه روستایی کشور (بسته فرهنگی روستا)» در دبیرخانه کمیسیون را مطرح نمود. در ادامه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ضمن قدردانی از بررسی های صورت گرفته در دبیرخانه کمیسیون، در خصوص «بسته فرهنگی روستا» به تشریح کلیات پیشنهاد و ضرورت و دستاوردهای آن در صورت تصویب در دولت اشاره نمود.

صالحی، رییس کمیسیون فرهنگی در ادامه این جلسه، ارائه پیشنهاد «بسته فرهنگی روستا» را در راستای تحقق چهار هدف مهم افزایش خدمات فرهنگی دولت به روستاها و بالابردن عدالت توزیعی در این زمینه، تقسیم کار ملی در جهت هم افزایی خدمات فرهنگی دستگاه های دولتی به روستانشینان، بازاندیشی در برنامه ریزی فرهنگی روستایی و توجه به حوزه های مغفول فرهنگی در روستاها ارزیابی نمود و افزود؛ در بررسی بسته فرهنگی پیشنهادی باید به این مساله توجه شود که متن ارائه شده تا چه اندازه در دستیابی به این چهار هدف مهم و راهبردی می توانند اثرگذار باشد.

در ادامه جلسه سایر اعضا کمیسیون به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع بسته فرهنگی روستا پرداخته و ساز و کار و جوانب تصویب این پیشنهاد در دولت را تحلیل نمودند.

از جمله مباحث ارائه شده در این بخش لزوم توجه به حفظ هویت متکثر روستاهای کشور در تصویب پیشنهاد و پرهیز از یکدست سازی فرهنگی روستاها، تمهید ساز و کارهای اجرایی به گونه ای که از ستاد به صف اهداف بسته پیشنهادی دچار انحراف نشود و توجه به برخی موضوعات مهم دیگر نظیر ازدواج کودکان در روستاها بود.

در پایان بررسی پیشنهاد معاونت توسعه روستایی، مقرر گردید دبیرخانه کمیسیون برای لحاظ ایرادات وارده، موضوع را در جلسه فرعی کمیسیون مورد بحث قرار داده و نتیجه آن را به کمیسیون اصلی منعکس نماید.

در ادامه جلسه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی با عنوان چهاردهمین گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی مورد بررسی هیئت وزیران کمیسیون فرهنگی دولت قرار گرفت. با توجه به اعتبار بین المللی گردهمایی یاد شده و تکیه محدود آن بر بودجه عمومی کشور اعضا کمیسیون با طرح این پیشنهاد در هیئت وزیران موافقت نمودند.

جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی روز یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ به ریاست عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و و دبیری دکتر طالبی و با حضورغلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده، محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، و نهرینی نماینده معاونت حقوقی رئیس‌جمهور به میزبانی دفتر هیئت دولت برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز