خبرگزاری کار ایران

نماینده لنگرود در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

حذف روادید کشورهای چین و عمان کار خوب دوره مونسان است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۳۶

نماینده لنگرود تاکید کرد:‌ حذف روادید کشورهای چین و عمان کار خوب دوره آقای مونسان است و امیدوارم بعد از انتخابشان به عنوان وزیر، برای کشورهای دیگر هم امکان حذف روادید فراهم شود که بتوانیم شرایط را برای ورود گردشگر تسهیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد لاهوتی که در موافقت با علی اصغر مونسان برای تصدی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صحبت می‌کرد، گفت: ابتدا می‌خواهم به صحبت‌های مخالفان اشاره کنم که البته آنها هم مخالفت نداشتند بلکه حرف‌هایشان از سر دغدغه‌هایی مانند کمبود نیرو بود که اتفاقا یکی از مشکلات خود آقای مونسان هم همین است. درحالی‌که می‌دانیم اجازه افزایش نیرو دست ایشان نیست. خود آقای مونسان هم دلش می‌خواهد مساله تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی را رفع کند.

نماینده لنگرود و لاهیجان در مجلس ادامه داد: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت که نمی‌دانم آیا همه آن تخصیص یافته است یا نه؟ این در حالی است که سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی داشتیم.

لاهوتی با تاکید بر اینکه ما جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و امروز صنعت گردشگری رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است، گفت: گام اول تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه بود و گام دوم تبیین شرح وظایف وزارتخانه است. اما باید با چه کسی این شرح وظایف را تبیین کنیم؟ باید آن را دست آدم باتجربه‌ای بدهیم.

نماینده موافق وزارت مونسان خاطرنشان کرد: سال ۹۷ حدود ۱۱ میلیارد دلار درآمد ارزی ما بوده است؛ یعنی حدود ۶۶ درصد. درحالی که باید شرایط سیاسی حاکم را هم در نظر بگیرید. در چنین شرایطی آقای مونسان آمار ورود گردشگران خارجی را به رقم قبولی رساند.

لاهوتی ادامه داد: حدود ۳۱ درصد خروج ایرانیان به کشورهای خارجی کاهش یافته و حدود ۵۲ درصد ورود گردشگران خارجی به ایران افزایش یافته است که تنها در چهار ماه نخست امسال این رقم حدود ۴۰ درصد بوده است. بعضی‌ها می‌گویند این افزایش ورود گردشگر خارجی مربوط به کشورهای همسایه بوده که معتقدم باعث افتخار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین حذف روادید کشورهای چین و عمان کار خوب دوره آقای مونسان است و امیدوارم بعد از انتخابشان به عنوان وزیر، برای کشورهای دیگر هم امکان حذف روادید فراهم شود که بتوانیم شرایط را برای ورود گردشگر تسهیل کنیم.

لاهوتی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مونسان در سازمان میراث فرهنگی گفت: واگذاری برخی از وظایف حاکمیتی به بخش خصوصی، انتخاب ایران به عنوان محور هماهنگی ۵ کشور ساحلی خزر، تعدد سفرهای استانی و رفع مشکلات استان‌ها با حضور و افتتاح ۲۸ هتل ۴ و ۵ ستاره تعدادی از خدمات او در دوره کاری‌اش محسوب می‌شود.

لاهوتی در پایان با اشاره به اینکه مونسان دارای سه ویژگی «تعهد، تخصص و تجربه» است، او را دارای کارنامه خوبی در کیش و سازمان میراث دانست و اظهار امیدواری کرد نمایندگان او را با رای بالایی به وزارت برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز