خبرگزاری کار ایران

از سوی سفارت کشورمان در روسیه تشریح شد؛

برنامه کاری رئیس دستگاه دیپلماسی در مسکو

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۶۵۷

سفارت کشورمان در روسیه برنامه کاری وزیر امور خارجه در سفر به مسکو را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف که عصر روز گذشته در رأس هیأتی سیاسی وارد مسکو شد، قرار است ظهر امروز با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در تالار تشریفات وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

وزرای خارجه بعد از این دیدار در نشست خبری مشترک با حضور خبرنگاران حضور یافته و به سؤالات آنها پاسخ می‌دهند. ظریف و لاوروف ادامه مذاکراتشان را در ضیافت ناهار کاری وزیر امور خارجه روسیه در وزارت خارجه این کشور ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز نیز با جمعی از ایران شناسان روس و نمایندگان رسانه‌های دو کشور، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره مهمترین تحولات منطقه و برجام به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

ظریف شب گذشته در بدو ورود به مسکو و در جمع خبرنگاران در خصوص سفر خود به روسیه، گفت: نیاز است در خصوص موضوعات مختلف روابط دوجانبه با دوستان روس صحبت کنیم. آقای اردکانیان، رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه در اینجا حضور دارند که درباره روابط دوجانبه با طرف روسی صحبت می‌کنند.

وی گفت: بنده هم علاوه بر بحث‌های دوجانبه‌ای که درباره همکاری‌های دوجانبه داریم، درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو خواهم کرد. بحث سوریه را داریم و در آستانه اجلاس آستانه در ترکیه هستیم و نیاز است در این خصوص هماهنگی شود، درباره بحث یمن و تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه و تحولات جدی که در افغانستان در جریان است نیز نیاز است گفتگو داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نمایندگان ویژه جمهوری اسلامی ایران در موضوع افغانستان و یمن و سوریه در هیئت هستند و با همتایان خود گفتگو خواهند کرد.

ظریف با بیان اینکه درباره برجام نیاز است دوستان روسی را در جریان آخرین تحولات و گفتگوها در فرانسه قرار دهیم، اظهار داشت: بلافاصله به چین رفتم و آنها را در جریان آخرین تحولات قرار دادم و امروز که به روسیه آمدم در دیدار با لاوروف دوستان روس را در جریان آخرین تحولات قرار خواهم داد.

وی تصریح کرد: با روسیه و چین مواضع مشترکی در خصوص برجام و بسیاری از تحولات جهانی داریم و لازم است این مشورت‌ها را ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما با روسیه روابط راهبردی داریم و این روابط راهبردی هم بر اساس همسایگی هم بر اساس سیاست رهبران دو کشور است که نوعی جدید از روابط را بین دو کشور رقم زدند، هم به دلیل اینکه دولت روسیه در دوران‌های سخت در کنار ایران بوده و ما با دوستان دوران سخت حتماً معامله دیگری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز