خبرگزاری کار ایران

یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا:

باید ببنیم حاجی میرزایی چه نسخه شفا بخشی برای مشکلات فرهنگیان دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۸۹۶

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید ببینیم گزینه‌ای که برای تصدی وزارت آموزش و پروش معرفی شده است چه برنامه‌ای برای رفع مشکلات فرهنگیان دارد.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره معرفی محسن حاجی میرزایی از سوی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه وزارت آموزش و پروش گفت: انتظاری که جامعه از وزیر آموزش و پروش دارد این است که برنامه‌های مدونی داشته باشد تا معضلات این وزراتخانه را مرتفع کند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در وزارت‌خانه آموزش و پروش بیان کرد: وزیر آموزش و پروش باید بر مشکلات این وزارتخانه بزرگ تسلط داشته باشد. یکی از این معضلات در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالباتی است که فرهنگیان از آموزش و پروش در ۴۰ موضوع طلب دارند و ما باید مشاهده کنیم که وزیر برای این امر چه برنامه‌ای دارد.

وی ادامه داد: محور بعدی کسری بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی دیگری است که در بودجه سال  ۹۸ وجود دارد. باید مشخص شود که از چه محل اعتباری قرار است که این کسری جبران شود.

نماینده مردم ساری و میاندوآب یادآور شد: آموزش و پروش در حال حاضر ۲۰ عنوان مدرسه با عناوینی همچون دولتی، غیرانتفاعی و غیره دارد که باید بگوید برای این عناوین چه برنامه‌ها و سند تحولی دارد. 

وی خاطرنشان کرد: مباحث دیگر رتبه‌بندی معلمان، معیشت و مطالبات فرهنگیان است. امروز افراد بسیاری مانند خرید خدمتی‌ها، حق‌التدریسی‌ها و نهضتی در بدنه آموزش و پروش کار می‌کنند که باید تکلیف‌شان مشخص شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی در برنامه‌های خود باید بیان کند برای هنرستان‌های صنعتی و فنی حرفه‌ای چه اندیشه است.

وی با بیان اینکه در اول مهر امسال با کمبود حدود ۱۰۰ هزار معلم مواجه خواهیم شد، گفت: امسال ۱۰۰ هزار نفر از معلمان بازنشسته خواهند شد و ما باید مشاهده کنیم برای کمبود این نیروی انسانی برنامه وزیر چیست او باید این نکته را هم در نظر داشته باشد، دانشگاه فرهنگیان مبنای توسعه نظام آموزشی است و برای ما در مجلس مهم است که چه رویکردی نسبت به این دانشگاه دارد.  

این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: آن چیزی که جامعه فرهنگیان انتظار دارد این است فردی که به بدنه آموزش و پروش معرفی می‌شود بداند به طور مستقیم با حدود ۲۰ میلیون نفر و غیر مستقیم حدود ۸۰ میلیون نفر ارتباط دارد، بنابراین برای‌شان مهم است که بدانند این شخص درباره، چالش‌ها، گرفتاری‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی چه برنامه‌ای دارد. 

وی ادامه داد: ما باید بدانیم نسبت به قوانین بالا دستی چه نظراتی دارد که سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بیان کردند در برنامه وی دارای چه جایگاهی است، آیا تسلطی دارد؟ چه نسخه شفا بخشی برای مشکلات فرهنگیان می‌نویسد تا آنان راضی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز