خبرگزاری کار ایران

گزافه‌گویی پمپئو درباره تغییر مسئولان ایران

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۵۵۴

وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه به بیان ادعاهای تکراری در مورد ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی در مورد ایران مدعی شد: در مورد ایران ما چند هدف داریم. اولین مورد این است که اطمینان حاصل شود که بزرگترین حامیان مالی تروریسم در جهان، یعنی حکومت انقلابی در ایران، ترور را متوقف کند و باعث وحشت در جهان  نشود، و ما همچنان در این راستا  کار می‌کنیم.

وی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود با بیانی اینکه ما نمی‌خواهیم آنها سلاح هسته‌ای داشته باشند، مدعی شد: ما فشارهای زیادی را اعمال کرده‌ایم تا مردم ایران بتوانند رهبران خود را تغییر دهند. ما به این اتفاق امیدواریم. اگر این کار را انجام دهند توافق‌های جدیدی منعقد خواهد شد. ما امیدواریم که این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد. این اتفاق به نفع جهان است مهم‌تر از همه اینکه چنین اتفاقی باعث ایجاد امنیت برای مردم آمریکا خواهد شد. این هدف و رسالت ماست.

پمپئو ر مورد احتمال گفت‌وگو با ایران و انعقاد توافقی جدید ادعا کرد: بیایید به قبل برویم. وقتی ما وارد کاخ سفید شدیم، ایران در مسیر ارتقای برنامه تسلیحات هسته‌ای خود قرار داشت. برنامه موشکی خود را ارتقا می‌داد و در سراسر جهان کارزارهای ترور ایجاد کرده بود و پولی را که دولت اوباما به آنها داده بود در اختیار داشت. ما همه اینها را فهمیدیم و از توافقی که امکان دستیابی به بمب هسته‌ای را به ایران می‌داد، خارج شدیم و منابع مالی ایران را برای ایجاد کارزار ترور قطع کردیم.

وی در ادامه مدعی شد:  ما می‌خواهیم ایران مانند کشوری عادی رفتار کند. می‌خواهیم مردم ایران بتوانند در تغییر رفتار رهبران خود موفق باشند. وقتی آنها این کار را کردند، ما خوشحالیم که با آنها بر سر میز مذاکره  بنشینیم. ما می‌خواهیم که مردم ایران موفق باشند. این اتفاق رخ نخواهد داد تا زمانی که رهبران آنها درگیر فعالیت‌های انقلابی باشند. اگر این شرایط فراهم شد ما حاضریم امکانات لازم را در اختیار ایران قرار دهیم تا آنها به کشوری قدرتمند و موفق تبدیل شوند.

این ادعاها در حالی مطرح شده که ترامپ بارها مدعی شده که خواهان تغییر نظام در ایران نیست به نظر می‌رسد با طرح این ادعاها اختلاف‌های میان مقام‌های کاخ سفید بیش از گذشته در حال آشکار شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز