خبرگزاری کار ایران

موسوی بیوکی در نطق میان دستور:

جای ارائه گزارشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در هفته دولت خالی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۲۲۸

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: جای ارائه گزارشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در هفته دولت خالی است و هفته دولتی فرصتی است که از ارائه خدمات به مردم و حل مشکلات آنها گزارش دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۵ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور به نقل از شهید رجایی، گفت: "شما باید هر زمان که من را می بینید بپرسید چه می کنید و حتی سر من فریاد بکشید البته فریادی برادرانه و همچون یک خانواده که برای مستضعفان چه کرده‌اید " این فرازی است از کلام شهید رجایی که خود را وقف خدمت و در نهایت فدای مردم کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: هفته اول شهریورماه که به نام و یاد شهیدان والامقام رجایی و باهنر مزین و به نام هفته دولت نامگذاری شده را به تمامی دولتمردان خدوم و مجموعه اداری و اجرایی کشور تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: همه ساله در این هفته دولتمردان تمام سعی و تلاش خود را به ارائه، نمایش عملکرد و گزارش‌ها و پروژه های مختلف به کار گرفته تا از این طریق و پررنگ کردن آنها ضمن اخذ نمره قبولی ضعف ها و کاستی ها را پنهان کند؛ جدای از میزان هزینه‌های لازم برای برگزاری چنین مراسم پرزرق و برقی که در شرایط فعلی اقتصادی کشور جایی ندارد و مطابق با مشی و اخلاق ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر نیست نمی تواند پاسخگو و چاره‌ای برای دردهای این روزهای مشکلات مردم صبور کشور که همانا معیشت و مسائل اقتصادی باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس دهم، یادآور شد: به راستی جای این سوال در درخواست ارائه گزارش از اقدامات و برنامه‌های دولت برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی در این حجم بالای نمایش‌های هفته دولت خالی است و هفته دولتی فرصتی بوده که به صورت جدی به ارائه خدمات دولت به مردم و حل مشکلات روز آنها گزارش و نمایش دهیم.

موسوی بیوکی افزود: تلخی‌ها و سختی‌ها مربوط به مشکلات اقتصادی مردم است و طبقات ضعیف و متوسط در طول سال درگیر این مشکلات بودند و همچنان هستند؛ چون از وضع مردم مطلع هستم بنابراین تلخی را با همه وجود حس می کنم تلخی کام مردم به ویژه مردم ضعیف و فرودست و طبقات ضعیف که مربوط به مسائل اقتصادی و مشکلات اقتصادی است مانند گرانی، بیکاری، مسکن و اجاره‌بها و آسیب های اجتماعی که آنها هم عمدتا منشا اقتصادی دارند مانند تبعیض‌ها و نابرابری‌ها همه ما مسئول هستیم و نزد خداوند متعال و ملت باید پاسخگو باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اگر چه دولت یازدهم و دوازدهم نقاط قوت و مثبتی در مذاکرات و برجام داشت اما باید تدبیر و  آینده برای دوران حضور ترامپ را نیز می کرد زیرا با خروج آمریکا از این معاهده بین المللی و بعضا با مدیریت ناصحیح داخلی موجبات ناامیدی و بی اعتمادی بیشتر مردم را به نظام و بهره برداری دشمنان فراهم ‌ساخت؛ این اقدام و اخبار از هر تهدید و ناامنی خارجی و حتی حمله نظامی بدتر و مخرب تر است و در عمق جان مردم نفوذ می‌کند که البته با اقدامات این روزهای قوه قضائیه در دستگیری و محاکمه افراد مقصر جای تشکر دارد امیدواریم مرحمی بر زخم‌های مردم باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در همین رابطه از بیانات مقام معظم رهبری که در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در روزهای گذشته و به مناسبت هفته دولت برگزار شد استفاده می کنم که با اشاره به لزوم قدرشناسی و مسئولان از فرصت خدمت به مردم و ضرورت همکاری و هم افزایی قوای سه گانه اقتصاد و فرهنگ را دو مساله مهم کشور خواندند و با تاکید بر توجه کامل مسئولان به تولید داخلی به عنوان کلید اصلی حل مشکلات موجود و ضرورت تغییر نگاه به تولیدکنندگان به عنوان رزمنده جنگ اقتصادی و لزوم جهت گیری و هدف گذاری پیشرفت اقتصادی به سمت تامین عدالت و ریشه کن کردن فقر استفاده می‌کنم و در این سال که به نام رونق تولید نام گرفته که در واقع شامل همه شعارهای سال های گذشته؛ حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حمایت از کالای ایرانی، تولید و اشتغال، اقدام عمل، همدلی و همزبانی دولت و ملت است و متضمن اجرای اقتصاد مقاومتی که راه حل این روزهای مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم و حل مشکلات معیشتی مردم می شود را جدی گرفته و ما مسئولان دست به دست هم داده و تمام تلاش خود را برای تحقق این شعار محقق کنیم.

وی افزود: بدانیم و می دانیم که با رونق و افزایش تولید در بخش های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی و افزایش عمده سهم آن در تولید ناخالص ملی بخش اعظمی از مشکلات مرتفع می شود.

نماینده مردم یزد در مجلس دهم، گفت: با تغییر نگاه به تولید، کاهش وابستگی به نفت، صادرات فرآورده و محصولات به جای نفت خام، توجه به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و میدان دادن به بخش خصوصی شرایط گذر از تحریم و مقابله مناسب با جنگ اقتصادی فراهم می‌شود.

موسوی بیوکی یاداور شد: اگر چه در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی به سر می‌بریم اما با همدلی و همکاری مسئولان در قوای سه‌گانه و اتخاذ تدابیر لازم و اتکای به توان داخلی کشور می‌توانیم به خوبی بیشتر مشکلات را حل کرده و از این مرحله نیز عبور کنیم.

ضرورت تصویب و ارائه سریع تر سند آمایش استان ها تا قبل از انتخابات سال ۹۸

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تذکری به دولت خواستار تصویب و ارائه سریع تر سند آمایش استان ها تا قبل از انتخابات سال ۹۸ شد و گفت: یکی از موانع و مشکلات بخش تولید واشتغال سودهای بالای بانکی است که با حذف و کاهش آن و سیاست گذاری در جهت دهی سرمایه ها به سمت تولید کار خیلی از مشکلات کشور حل می شود؛ تاکید می شود مشوق های مالیاتی برای تولیدکنندگان که توانستند اشتغال و تولید خود را حفظ کنند پیش بینی می شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در پایان از تمامی نمایندگان و هیات رئیسه خواستار شرکت در مراسم دهه اول محرم شهر یزد و همچنین روز هفتم محرم و روز عاشورا و تاسوعا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز