خبرگزاری کار ایران

فرانس ۲۴ گزارش داد؛

ماکرون راه سختی را برای کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در پیش دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۴۶۸

فرانس ۲۴ در گزارشی به بررسی تلاش ماکرون برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا در نشست گروه هفت پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، روز گذشته وزیر امور خارجه ایران به فرانسه دعوت شد تا در حاشیه نشست گروه هفت بتواند دیدارهایی با ماکرون و وزیر خارجه فرانسه داشته باشد.

بنابر اظهارات مقام‌های آگاه این دعوت توسط ماکرون رییس‌جمهور فرانسه صورت گرفته است. در این سفر غیرمنتظره دو طرف مکالمه‌ای طولانی‌مدت با یکدیگر داشتند.

رییس‌جمهور فرانسه تاکنون تلاش‌های زیادی برای کاهش تنش‌ها با ایران و حل اختلاف میان ایران و آمریکا به کار گرفته است. مقام‌های بلندپایه و آگاه دولت فرانسه این گفت‌وگو با ظریف و سفر را مثبت و گامی رو به  جلو ارزیابی می‌کنند اما خبرهایی که می‌رسد نشان می‌دهد که ماکرون راهی سخت را برای راضی کردن ترامپ برای کاهش تنش با ایران در مقابل خود دارد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد ماکرون در راضی کردن ترامپ برای کاهش تنش با ایران و البته کاهش تحریم‌ها به خصوص در حوزه نفتی با شکست مواجه شده است.

ماکرون در یک مکالمه و جلسه طولانی با ترامپ تلاش کرد تا او را به کاهش تحریم نفتی ایران ترغیب کند اما رییس‌جمهور آمریکا در این موضوع به راحتی قانع نمی‌شود و سرسختی زیادی از خود برای کاهش تحریم‌ها نشان می‌دهد.

مقام های فرانسه از تداوم رایزنی‌ها خبر می‌دهند و از سوی دیگر مقام‌های کاخ سفید از پیشنهاد جدید ماکرون برای تمدید معافیت‌ها ابراز شگفتی می‌کنند. چیزی که مشخص است این است که ماکرون راه سختی را برای کاهش تنش‌ها در پیش دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز