خبرگزاری کار ایران

دیدار ظریف با همتای فنلاندی‌اش/ اعلام حمایت فنلاند از ایجاد سازوکار مالی اینستکس + فیلم

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۹۷۵

وزیر خارجه کشورمان با همتای فنلاندی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف پس از دیدار با اعضای اندیشکده «ابتکار مدیریت بحران» راهی وزارت خارجه فنلاند شد و با پکا هاویستو همتای فنلاندی خود دیدار کرد.

در این دیدار علاوه بر گفت‌وگو در خصوص موضوع کشتی نفتکش گریس ۱ و بررسی آخرین تحولات برجام بویژه ضرورت تسریع در راه اندازی و عملیاتی شدن کامل اینستکس، در خصوص امنیت منطقه خلیج فارس و ایده‌ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای گفتگوهای منطقه ای تبادل نظر شد.

 وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر ضرورت تحول شناختی در منطقه، با اشاره به اینکه ایران دارای بیشترین مرز در خلیج فارس است، بر آمادگی و ظرفیت بالای کشورمان برای تامین امنیت این منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه فنلاند نیز در این دیدار اظهار داشت: علیرغم فشارهای آمریکا بر شرکت‌های اروپایی، فنلاند و اتحادیه اروپایی از ایجاد سازوکار مالی اینستکس حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین پس از این دیدار در ضیافت نهاری به میزبانی وزیر امور خارجه فنلاند شرکت خواهد کرد.

قرار است ظریف و هاویستو پس از این دیدار در قالب نشست خبری در جمع اصحاب رسانه حاضر شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز