خبرگزاری کار ایران

آسوشیتدپرس:

سیاست اروپا در مورد ایران مستقل از آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۹۴۴

آسوشیتدپرس در گزارشی به بررسی سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران پرداخت و نوشت: کشورهای اروپایی با سیاست حداکثر فشار بر ایران موافق نیستند و رویه دیگری را در مورد ایران به کار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، آزادی نفتکش ایرانی از سواحل جبل‌الطارق و تصمیم دادگاه این دولت برای آزادی کشتی علیرغم تلاش آمریکا برای تداوم بازداشت این نفتکش، نشان می‌دهد که سیاست‌های اروپا در قبال ایران مستقل از ایالات متحده است.

 نیروهای انگلیس نفتکش ایرانی را به دلیل حمل نفت خام ایرانی بازداشت نکردند، بلکه به این دلیل که گفته می‌شد مقصد این نفتکش سوریه است، این توقیف صورت گرفت؛ چراکه این اقدام  نقض تحریم‌های اروپایی محسوب می‌شد. ایالات متحده به دلیل فشارهای مورد نظر خود علیه ایران و تحریم خود علیه تهران خواستار تمدید توقیف نفتکش ایرانی شد اما اروپا مشکلی با تجارت نفت ایران ندارد و با تحریم‌های یکجانبه مخالف است. بنابراین در این درخواست ترامپ را همراهی نکرد.

رییس دادگاه جبل‌الطارق اعلام کرد که درخواست آمریکا به دلیل تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران است و دلیلی برای تداوم بازداشت این نفتکش با توجه به مدارک و اسناد موجود وجود ندارد.

اختلاف اروپا با آمریکا در مورد ایران بعد از خروج آمریکا از برجام ایجاد شد. اروپا حامی برجام است و می‌خواهد برجام زنده بماند. اما ترامپ این توافق را پاره کرد و آن را بدترین توافق دانست. اکنون کارشناسان تلاش ترامپ برای تداوم توقیف نفتکش ایرانی را بخشی از تلاش دولت آمریکا برای فشار بر ایران می‌دانند. کشورهای اروپایی با سیاست حداکثر فشار بر ایران موافق نیستند و رویه دیگری را در مورد ایران به کار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز