خبرگزاری کار ایران

عرب ویکلی گزارش داد؛

روسیه متحدی قوی برای ایران است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۵۹۹

عرب ویکلی در گزارشی به اتحاد میان ایران و روسیه در میان تنش‌های خلیج فارس پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب ویکلی، آمریکا حضور نظامی خود را در خلیج فارس افزایش داده و خواهان ایجاد ائتلافی نظامی در خلیج فارس است.

ترامپ به دنبال ایجاد یک ائتلاف دریایی برای حفاظت از کشتیرانی تجاری در تنگه هرمز است. دولت  ترامپ تاکنون از کشورهای مختلفی مانند آلمان، فرانسه، بلژیک، نروژ، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا خواسته تا در این ائتلاف حضور داشته باشند تاکنون انگلستان این دعوت را پذیرفته است. اسرائیل هم اعلام کرد که به این ائتلاف می‌پیوندد حضوری که می‌تواند بسیار تنش‌زا باشد. 

برخی گزارش‌ها خبر می‌دهند بر اساس قراردادی میان ایران و روسیه، روسیه می‌خواهد از بندر بوشهر و بندر چابهار ایران به عنوان پایگاه‌های نظامی برای کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های هسته‌ای استفاده کند این اقدام روسیه به پیچیدگی شرایط منطقه می‌افزاید. اکنون با توجه به افزایش تنش در خلیج فارس و ایجاد ائتلاف دریایی آمریکا، روسیه متحدی قوی برای ایران محسوب می‌شود که برای آمریکا این اتحاد خطرناک خواهد بود. اکنون آمریکا می‌تواند با لغو تحریم‌ها و بازگشت به برجام، شرایط را تغییر دهد با حضور روسیه در منطقه و اتحاد روسیه و ایران مقابله کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز