خبرگزاری کار ایران

کعبی در نطق میان دستور:

تحریم مقام‌های ایران نشانه ضعف آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۵۰۵

نماینده مردم آبادان گفت: تحریم مقام معظم رهبری، صدا‌وسیما و برخی مقام‌های کشور نشان‌دهنده نفاق و ضعف آمریکا است. ملت ما به سپاه، ارتش، سربازان گمنام آقا امام زمان(عج)، نیروهای مسلح و خدمتگذاران کشور در دفاع از مرزهای این مرز و بوم افتخار و احساس غرور می‌کند.

به گزارش ایلنا، عامر کعبی در نشست علنی  امروز در نطق میان دستور، گفت: پیشاپیش عید سعید غدیر را به رهبرمعظم انقلاب، ملت شریف ایران، خدمتگذاران کشور و مردم شریف آبادان تبریک می‌گویم.

نماینده مردم آبادان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: آمریکای جنایتکار ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ما اعمال کرده است، دشمنی‌های آنها برای به زانو درآوردن مردم با مقاومت به شکست منجر شده است، وصیت امام راحل و رهبر معظم انقلاب را به یادداریم که فرمودند هر زمانی که ایادی استکبار و دشمنان انقلاب علیه شما موضع گیری کنند بدانید در مسیر صحیح برای حق هستید، تعریف و تمجدید آنها نشانه خطا و انحراف از راه امام و شهدا است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: تحریم مقام معظم رهبری، صدا و سیما و برخی مقامات کشور نشان دهنده نفاق و ضعف آنها است، ملت ما به سپاه، ارتش، سربازان گمنام آقا امام زمان(عج)، نیروهای مسلح و خدمتگذاران کشور در دفاع از مرزهای این مرز و بوم افتخار و احساس غرور می کنند.

وی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: رفع مشکلات موجبات رضایتمندی مردم را فراهم می کند، همه می دانیم که مبارزه با فساد، به کارگیری نیروهای جوان انقلابی، اجرای دقیق اصل ۴۴ قانون اساسی، استقلال بانک مرکزی، اصلاح نظام بانکداری، جهت دهی نقدینگی به سمت تولید و اشتغال، استفاده بهینه از آب، جلوگیری از فرار مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، مبارزه جدی با قاچاق، استفاده از ظرفیت های حمل و نقل، حمایت و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، اصلاح نظام یارانه، کاهش وابستگی بودجه به نفت، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، توجه و تقویت مناطق آزاد، ضرورت اجتناب ناپذیر مجلس، دولت و قوه قضاییه است.

این نماینده مجلس گفت: همه می‌دانیم که خوزستان سرشار از منابع نفت و گاز، زمین حاصلخیز، بنادر، نیروگاه ها، سدها، صنعت عظیم نیشکر، آهن، فولاد، ماهی گیری و کشاورزی است، اما اگر به هر انسان عاقلی بگویم نتیجه می گیرد که مردم استان باید در رفاه  کامل باشد حال آنکه با کمال تاسف باید بگویم این چنین نیست، در بسیاری از شاخص های توسعه  نسبت به استان های برخوردار، یا عقب مانده ایم یا به عقب برگشته ایم. چرا بعد از ۳۰ سال از اتمام جنگ تحمیلی بسیاری از مشکلات و معضلات در استان خوزستان به خصوص در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به جا مانده است، چه کسی پاسخگوی مشکلات این استان است؟

کعبی در ادامه نطق خود اظهار داشت: آقای مهندس زنگنه اگر چه اجرای فاز ۲ پالایشگاه نفت آبادان در دوره شما قابل تقدیر است اما چرا سناریو پتروشیمی که نیاز به آب و خوراک دارند و بهترین نقطه احداث آن شهر آبادان در کنار بزرگترین پالایشگاه نفت خاورمیانه است اما به غلط با هزینه گذاف در جای دیگر احداث کرده، خوراک  را از آبادان با کامیون و آب را از سرشاخه های کارون به آن منتقل می کنید؟

وی عنوان کرد: مهندس زنگنه دانشکده نفت دانشگاه صنعت نفت آبادان دومین دانشکده فنی کشور بعد از دانشکده فنی دانشگاه تهران است، چرا جنابعالی برای انتقال آن به وزارت علوم به شورای عالی اداری متوسل شده اید و می خواهید خلاف قانون مصوب مجلس عمل کنید، مگر شورای عالی اداری مرجع قانون گذاری است.

نماینده مردم آبادان در مجلس خظاب به وزیر نفت بیان داشت: مردم آبادان هم به شما و هم به وزیر علوم هشدار می‌دهند که این دانشگاه را با تصمیم اشتباه از بین نبرید.

کعبی خطاب به اردکانیان وزیر نیرو گفت: شما درسال ۹۷ برای افتتاح پروژه آب غدیر و احداث آب شیرین کن به آبادان آمدید، گزارش و فیلم پر کردید آقای وزیر گرچه خط انتقال آب غدیر۲ در دوره شما به اتمام رسید و شایسته تقدیر است اما نه از آب شیرین کن شما  خبری شد نه از آب شیرین خط غدیر.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مردم روستاهای آبادان، خرمشهر و شادگان هنوز از آب شور مصرف می کنند، شبکه آب، برق و فاضلاب در بسیاری از مناطق آبادان از بین رفته است، به فکر چاره باشید، آقای وزیر لای روبی کارون، اروند رود  را فراموش کرده اید و سفرهای متعدد شما به استان خوزستان و شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در خشکسالی ۹۷ و سیلاب ۹۷ و ۹۸ تشکر می کنم اما تا کنون هیچ خسارتی به کشاورزان و نخل داران آبادان، خرمشهر و شادگان پرداخت نشده است.

وی افزود: اطلاع دارید که نخلستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در سال گذشته به علت خشکسالی و امسال به  دلیل سیلاب ثمر نداده اند؟ باید چاره ای اندیشید. آقای رحمانی فضلی شهرداری ها در شهرستان های آبادان، اروند کنار به دلیل نداشتن منابع مالی کافی کاری انجام نمی دهند تمام تلاش آنها تامین حقوق و دستمزد کارکنان است، آبادان هنوز با مشکلات ناشی از جنگ دست و پنجه نرم می کند فکری به حال مردم آبادان کنید.

کعبی خطاب به  وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده های آبادان هر هفته قربانی می گیرند، شما قول داده اید که این جاده ها را تکمیل کنید، اقدام عاجل کنید، آقای دکتر روحانی تصویب منطقه آزاد تجاری، صنعتی- گردشگری اروند یک گام مثبت برای آبادان، خرمشهر و استان است اما بدون داشتن درآمد و سرمایه گذار به چه دردی می خورد، صادرات و واردات در این منطقه با مصوبه های خلع الساعه مختل شده است، امنیت از تاجر و سرمایه گذار گرفته شده است، چرا شهرهای آبادان و خرمشهر که زمانی مهد اشتغال، عمران و آبادانی بودند به نمادی از یأس و ناامیدی تبدیل شده اند.

وی بیان داشت: آقای رئیس‌جمهور چرا در آبادان نرخ بیکاری از ۳۰ درصد بالاتر است، اما به دروغ آمارسازی می کنند و آمار دیگری بیان می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز