خبرگزاری کار ایران

نشتال اینترست:

ایران در حال تبدیل به یک قدرت نظامی و دفاعی مستقل و مهم است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۳۵

نشنال اینترست در گزارشی به بررسی قدرت نظامی و دفاعی ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، بخش عمده‌ای از استراتژی جنگی ایران، استفاده از قایق‌های تندرو است تا از این طریق بتواند دشمن را غافل‌گیر کند. بنابراین ایران تلاش خواهد کرد که جلوی عبور و مرور کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز را بگیرد. ایران ناوگانی از زیر دریایی‌ها دارد که می‌تواند به ایران کمک کند.

 زیردریایی‌های غدیر ایران بسیار پیشرفته است و  در واقع نمونه بهینه شده‌ای از زیردریایی‌های کلاس یونو کره شمالی هستند. این زیر دریایی‌ها بسیار سریع حرکت می‌کنند و آب‌های خلیج فارس فرصت خوبی برای پنهان شدن زیردریایی‌های کوچک ایران فراهم می‌کنند.

قابلیت عمده این زیردریایی‌های کوچک کمین کردن علیه کشتی‌های عبوری است. اما این تمام نیروی زیر دریایی های ایران نیست. نیروی دریایی ایران همچنین دارای سه زیردریایی بزرگ و پیشرفته است و  این زیردریایی ها می توانند به راحتی در آب های اقیانوس هند  حضور پیدا کنند.

ایران تا حد زیادی به خودکفایی در صنایع دفاعی رسیده است و می‌تواند به راحتی سلاح‌های خود را تولید کند. زمانی که عراق در سال ۱۹۸۰ به ایران حمله کرد، آمریکا و شوروی تمایلی به فروش سلاح به تهران نداشتند. ایران مجبور شد برای تامین  نیازهای دفاعی خود به چین روی آورد. بنابراین  در دهه‌های اخیر انگیزه ایران برای خودکفایی در صنایع  دفاعی افزایش پیدا کرد.

ایران اکنون به دنبال توسعه زیر دریایی‌های خود است و در حال حاضر  از  زیر دریایی فتح برخوردار است که با زیردریایی‌های آلمان قابل مقایسه است. 

اما ایران تنها به این زیردریایی اکتفا نمی‌کند و به دنبال راه‌اندازی زیر دریایی‌های جدید و پایگاه‌های جدید در دریای خزر است.

به هر حال زیر دریایی‌های جدید ایران می‌توانند به زودی ناوگان زیردریایی‌های این کشور را گسترش دهند. 

زیردریایی‌های جدید ایران می‌توانند در آب‌های کم عمق خلیج فارس خطرناک باشند. این موضوع آمریکا را نگران کرده است. همچنین پروژه‌های اخیر ایران برای تولید زیردریایی‌های جدید و پیشرفته نشان می‌دهد که ایران در حال تبدیل به یک قدرت نظامی و دفاعی مستقل و مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز