خبرگزاری کار ایران

سی‌ان ان گزارش داد؛

ایران در روزهای آینده از موشک جدیدی رونمایی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۳۱۸

سی ان ان در گزارشی از پرتاب موشک جدید توسط ایران در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، دولت آمریکا مدعی شده به تصاویری دست یافته است که نشان می‌دهد ایران در حال آماده‌سازی آزمایش موشکی است. احتمال زیاد این موشک در چند روز آینده رونمایی خواهد شد.

چند مقام آمریکایی در این خصوص مدعی شدند: اگرچه مقام‌های ایرانی می‌گویند این موشک‌ها در راستای اهداف صلح‌آمیز است اما در واقع این آزمایش‌ها بخشی از برنامه موشکی ایران است و به ایران اجازه حمله به آمریکا را خواهد داد. 

این در حالی است که ایران کماکان به برجام متعهد است اما ایالات متحده معتقد است که این توافق به آزمایش‌های موشکی ایران نپرداخته و همین موضوع بهانه‌ای برای خروج ایالات متحده از برجام شده است. 

سی ان ان در ادامه این گزارش مدعی شد که تصاویری که شرکت «پلنت لبس» و مؤسسه «میدلبری» ارائه کرده‌اند، بیانگر این است که  فعالیت‌ها در محلی که قرار است موشک ایران از آنجا شلیک شود، اخیرا افزایش  یافته است.

بنابر همین گزارش، «دیو اشمرلر»، یکی از پژوهشگران ارشد مؤسسه «میدلبری» گفت: ایرانیان ظاهرا دارند خود را برای پرتاب موشک آماده می‌کنند اما ممکن است که پرتاب این موشک ارتباطی با برنامه موشک‌های بالستیک ایران نداشته باشد و تنها برای ارسال ماهواره بهینه‌سازی شده باشد.

با این وجود ، بسیاری از مقام‌های دفاعی و اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که ایران دامنه و دقت کلیه موشک‌های خود را بهبود می‌بخشد و اینگونه پیشرفت‌ها این نگرانی را برای آمریکا و متحدان آنها ایجاد کرده که متحدان ایالات متحده و نیروهای آمریکایی در منطقه در صورت درگیری با تهران می‌توانند توسط موشک‌های ایرانی هدف قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز