خبرگزاری کار ایران

ظریف:

ما صاحب اختیار مردم نیستیم/ نباید در پس مقاومت مردم پنهان شویم

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۹۳۵

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اگر ما بخواهیم قدرت و سربلندی امروز را داشته باشیم، باید بدانیم وامدار چه کسانی هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در «کنگره ملی الماس‌های درخشان» که به منظور تجلیل از آزادگان سرافراز کشور برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام هادی (ع) و اعیاد قربان و غدیر گفت: به واقع امسال روز ٢٦ مرداد در زمان نمادینی بین دو عید است که آزادگان ما نماد امروز این دو عید هستند؛ عید قربان عید ایثار و غدیر عید ولایت است. شما برای اطاعت از ولی امر همه چیز را در طبق اخلاص نهادید و لذا گوارایتان باد آنچه به دست آوردید.

وی ادامه داد: همه ما وامدار ایثارگران،‌شهدا و آزادگان هستیم چراکه آنچه کشور ما را حفظ کرده و در برابر ناملایمات باعث شده این کشور بایستد و سرخم نکند و در برابر زورگوها تسلیم نشود، همان فرهنگ ایثار و شهادت است و همه مردم ما از این فرهنگ و جلوه جوشان اباعبدالله (ع) بهره‌مند هستند و توانستند کشور را در برایر فشار تجاوز بیمه کنند و نمونه آن شما و شهدا هستید.

ظریف افزود: این واقعیت است و من این را به عنوان یک اصل در قدرت کشور تقدیم شما می‌کنم که نظریه قدرت است. امروز در دنیا قدرت، توانایی نظامی نیست و شاخصه‌های قدرت متنوع شده و ایثار یکی از شاخصه‌های قدرت است. ما به لطف خدا و مقاومت مردم پیشرفت کرده‌ایم که مدیون مردم و مقاومت مردم هستیم.

وی افزود: پیشرفت‌ها را علیرغم مانع تراشی‌ها به دست آوردیم تاکنون از امکانات تخصصی این و آن بهره نبردیم. مردم ما مبنای قدرت ما هستند و این قدرت است که هرچه داریم از مردم داریم و امام می‌گویند مردم ولی نعمت ما هستند در این میان خانواده ایثارگران بهترین نمونه مقاومت هستند.

وزیر امور خارجه گفت: مردم بخاطر تحمل سختی‌ها ولی نعمت همه ما هستند. این عامل بزرگ قدرت است. اگر امروز آمریکا با همه ادعای قدرقدرتی نمی‌تواند در برابر مردم ایستادگی کند، دلیل آن فرهنگی است که شما نماد آن هستید.

وی افزود: اگر ما بخواهیم قدرت و سربلندی امروز را داشته باشیم، باید بدانیم وامدار چه کسانی هستیم.

ظریف ادامه داد: حتما قدرت نظامی و پیشرفت اقتصادی و علمی و سیاسی مهم است اما مهم‌تر از همه وابستگی ما به مردم و فرهنگ ایثار و شهادت است و این شما هستید که ولی نعمت ما بوده، هستید و خواهید بود. ما موظف هستیم در پس مقاومت شما پنهان نشویم و وظیفه ما قدردانی از شما است و اگر باور داریم که بخاطر این مردم ما هستیم، باید فشار و باری را از دوش مردم برداریم. مردم صاحب اختیار ما هستند و ما صاحب اختیار مردم نیستیم.

ظریف گفت: رهبری می‌فرمایند رای مردم حق الناس است و باید این واقعیت را بپذیریم.

وی افزود: از اینکه به من افتخار دادید در جمع شما باشم سپاسگذارم و امیدوارم همیشه بتوانیم در خدمت شما باشم و از این خدمت افتخار کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز