خبرگزاری کار ایران

ادیانی در تشریح سوال خود از وزیر کشور:

عدم وجود درآمد پایدار، شهرداری‌ها را مجبور به فشار به مردم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۹۲۸

نماینده مردم قائمشهر گفت: برنامه جامع مدیریت شهری تاکنون آماده نشده که به دلیل این بی توجهی، شهرداری ها از یکسو با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می کنند و از سوی دیگر ناکارآمد شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سیدعلی ادیانی  در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مبنی بر اینکه علت عدم اجرای کامل مواد (۱۷۳) و (۱۷۴) و بند ب ماده (۱۸۷) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ا چیست؟، گفت: ضعف در نظارت مجلس باعث استنکاف دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای قانون می شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ماده ۱۷۳و ۱۷۴ برنامه پنجم، دولت مکلف به تنظیم برنامه مدیریت شهری و نظام درآمد پایدار در شهرداری ها شده است. از سوی دیگر دولت باید در بند (ب) ماده ۱۸۷ این قانون سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور را تشکیل دهد. حال آنکه به هیچیک از این مواد عمل نکرده و این قانون بدون اجرا رها شده است.

وی با طرح این سوال که چرا دولت پس از ۸ سال به تکلیف قانونی خود عمل نکرده است، اظهار کرد: اگر قرار است قانون ناقص اجرا شود یا اجرا نشود، نظارت نمایندگان زیر سوال می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عدم اجرای ماده ۱۷۳ برنامه پنجم شهرداری ها را تحت فشار مردم و دستگاه های نظارتی قرار داده است. به دلیل اجرایی نشدن این ماده کشور در سیل اخیر دچار زیان بسیار شد، خاطرنشان کرد: برنامه جامع مدیریت شهری تاکنون آماده نشده که به دلیل این بی توجهی، شهرداری ها از یکسو با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می کنند و از سوی دیگر ناکارآمد شده است.

ادیانی با بیان اینکه عدم اجرای نظام پایدار درآمد شهرداری ها موجب فروش تراکم و در نتیجه هرج و مرج در شهرها شده است، ادامه داد: زمانی که درآمد پایدار در شهرداری ها وجود نداشته باشد، شهرداری‌ها مجبور می شوند به مردم فشار آورند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در صورت اجرای بند (پ) ماده ۱۷۴، تراکم زمین های مشجر و باغات افزایش پیدا می کرد، در حالی که در شرایط کنونی تخریب باغات، نگرانی های بسیاری ایجاد کرده است.

وی به تخلفات اخیر اعضای شورای شهرها و شهردارها اشاره کرد و گفت: در صورتی که سازوکار مدیریت و نظارت بر هزینه کرد شهرداری ها اجرا می شد، چنین موضوعاتی در کشور به وجود نمی‌آمد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت موظف است سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل را تشکیل دهد، اما نسبت به این امر بی توجهی می کند، این در حالی است که با تحقق این مهم تلفات انسانی ناشی از غرق شدن کاهش پیدا کرده و خدمات گردشگری بهتری ارائه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز