خبرگزاری کار ایران

استاد علوم سیاسی دانشگاه روتگرز:

کارشکنی آمریکا در آزادی نفتکش ایرانی بخشی از پروژه فشار بر ایران بود/ ترامپ بدش نمی‌آید به جای آمریکا، عربستان را وارد جنگ کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۶۵۹

استاد علوم سیاسی دانشگاه روتگرز با تاکید بر مقاومت ایران در مقابل فشار آمریکا، مقابله با تروریسم را موضوع مورد اشتراک ایران و آمریکا دانست.

راس بیکر (Ross K. Baker) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و دولت آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. بیکر همچنین مقاله‌نویس «لس آنجلس‌تایمز» و «نیوزدی» است و همکاری‌ زیادی با سایر مجلات معروف و حرفه‌ای دارد. وی پیش از این به عنوان مشاور در کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده و مشاور ارشد سناتور پاتریک جی لیی و چاک هگل مشغول به کار بوده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌های میان ایران و آمریکا مطرح کرده است:

ترامپ خواهان جنگ با ایران نیست

راس بیکر در ابتدا با تاکید بر اینکه ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست، گفت: ترامپ وعده داده بود که آمریکا را از جنگ خارج می‌کند نه این که جنگ دیگری را شروع کند. او حتی مذاکراتی را با طالبان آغاز کرده است. ظاهر قضیه این است که ترامپ می‌خواهد جنگ در خاورمیانه را کاهش دهد.

ترامپ بدش نمی‌آید به جای آمریکا عربستان را وارد جنگ کند

انتخابات موضوع بازدارنده ترامپ برای جنگ با ایران است

استاد علوم سیاسی دانشگاه روتگز تاکید کرد: ترامپ و دولت آمریکا وارد جنگ نخواهند شد ولی بدشان نمی‌آید که کشورهایی مانند عربستان را وارد جنگ در منطقه کنند و به همین دلیل از آنها حمایت می‌کنند.

وی افزود: انتخابات و پیروزی در آن برای ترامپ مهم است چراکه او نمی‌خواهد بازنده باشد همین موضوع بازدارنده ترامپ برای درگیری مستقیم با ایران است.

دوستی با آمریکا، عامل توسعه سلاح هسته‌ای اسرائیل است

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد تسلیحات هسته‌ای اسرائیل و برخود دوگانه ایالات متحده یا این مساله گفت: آمریکا حامی اسرائیل است همین رابطه نزدیک باعث شده دولت آمریکا چشم بر سلاح هسته‌ای اسرائیل ببندد. هرگز از سلاح‌های هسته‌ای آن‌ها صحبت نمی‌کند و خواهان خلع سلاح اسرائیل نیست. هیچ فردی در دولت آمریکا این را نمی‌خواهد.

کارشکنی آمریکا برای آزادی نفتکش ایرانی بخشی از فشار بر ایران بود

وی در مورد نفتکش جبل‌الطارق و کارشکنی آمریکا در روند آزادی نفت کش ایرانی گفت: این اتفاق نشان‌دهنده این است که آمریکا از هر فرصتی برای فشار بر ایران استفاده می‌کند در خواست تمدید بازداشت بیانگر تمایل آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است.

ایران در مقابل فشار حداکثری مقاومت حداکثری نشان داده است

بیکر در ادامه در مورد تحریم‌ها و فشار حداکثری گفت: آسیب اصلی این تحریم‌ها متوجه مردم ایران است که هر روز قدرت اقتصادی آن‌ها کم‌تر می‌شود و ضعیف‌تر می‌شوند. اما آمریکا به فشار اقتصادی و تهدید نظامی علیه ایران ادامه می‌دهد. با همه این‌ها فشار حداکثری با مقاومت حداکثری از سوی ایران مواجه شده است.

آمریکا باید از نقش ایران برای مقابله با گروه‌های افراطی حمایت کند

وی در مورد راه‌حل تنش‌ها گفت: در واقع مبارزه با تروریسم موضوع مورد اشتراک ایران و آمریکاست. ایران نقش کلیدی در مقابله با تروریسم و به ویژه گروه داعش داشته است. آمریکا باید از نقش ایران برای مقابله با گروه‌های افراطی حمایت کند و همین عامل به عنوان اشتراک، زمینه تعامل میان این دو کشور را فراهم کند. آمریکا نباید این فرصت را از دست بدهد و ایران نیز باید ادامه مقابله با گروه‌های افراطی را دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز