خبرگزاری کار ایران

صفری در نطق میان دستور:

بازار مسکن به حال خود رها شده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۸۴

نماینده مردم کرمانشاه خطاب به رئیس جمهور گفت: افزایش بی‌رویه و افسارگسیخته قیمت‌ها و نبود نظارت و بی‌توجهی مسئولان ذیربط عرصه را بر اقشار مختلف مردم تنگ کرده است؛ علیرغم تایید جنابعالی مبنی‌ بر قصور و بی‌توجهی به موضوع بسیار مهم مسکن در سال گذشته اما متأسفانه شاهد عدم توجه به یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم هستیم.

به گزاش ایلنا، احمد صفری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ملت ایران اسلامی به خوبی می‌دانند که عزت ما در گرو اقتدار ماست؛ اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با کشتی متخلف انگلیسی و توقیف آن، اقدامی ستودنی و حرکتی در راستای دستور فرمانده کل قوا بود ضمن آنکه از اقدام انقلابی وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری تیم جاسوسی تشکر می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: استان کرمانشاه از نظر سطح محصولات زراعی با دارا بودن بیش از ۷۵۰ هزار هکتار اراضی دیم و آبی رتبه دوم کشور را دارد و بیش از ۷۵ درصد این اراضی زیر کشت دیم است از طرفی ۹۰ درصد تولید محصولات زراعی کشور متعلق به اراضی با کشت آبی است و همچنین حدود ۵۰ درصد از آبهای مرزی کشور از استان کرمانشاه خارج می‌شود لذا با توجه به وجود منابع آب و خاک و منابع مناسب برای اجرای طرح انتقال آب سامانه سردسیری بالغ بر ۵۰۰ میلیون مترمکعب به حوضه کرخه و با مساحت بیش از ۱۵۰ هزار هکتار اراضی دیم و با آبی نمودن افزایش تولید محصولات زراعی، ایجاد اشتغال پایدار، احیای رودخانه کرخه، حل مشکلات زیست محیطی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد.

صفری بیان کرد: با توجه به مکاتبات مکرر، ملاقات حضوری و قول مساعد جنابعالی، انتظار است با جدیت اعتبار شروع عملیات اجرایی سامانه سردسیری به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان تأمین گردد.

وی خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه که در سال ۱۳۸۵ مجوز احداث آن صادر شده و اجرای آن از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ است و مورد تاکید ایشان قرار گرفته، لذا با عنایت به اینکه استان کرمانشاه از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به شمار می‌رود و با توجه به وضعیت بحرانی اشتغال در این استان، اهمیت و نقش پالایشگاه در جلوگیری از خام فروشی نفت، توسعه اقتصادی، ایجاد ارزش افزوده، صادرات به کشورهای همسایه و ایجاد صنایع پایین دستی وابسته جدی است و برای تعداد قابل توجهی از جوانان استان کرمانشاه ایجاد شغل می‌کند.

این نماینده مجلس توضیح داد: مردم صبور، جنگ زده، سیل زده و زلزله زده کرمانشاه که در تمام این سال‌ها صدمات جبران ناپذیری را تحمل شدند، از دولت تقاضا دارند اهتمام لازم را به منظور اجرای مصوبات مذکور و شروع عملیات اجرایی این پالایشگاه به عمل آورد.

وی گفت: جناب آقای رئیس جمهور! افزایش بی‌رویه و افسارگسیخته قیمت‌ها و نبود نظارت و بی‌توجهی مسئولان ذیربط عرصه را بر اقشار مختلف مردم تنگ کرده است؛ علیرغم تایید جنابعالی مبنی‌ بر قصور و بی‌توجهی به موضوع بسیار مهم مسکن در سال گذشته اما متأسفانه شاهد عدم توجه به یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم هستیم.

صفری افزود: افزایش بی‌رویه قیمت مسکن باعث شده اقشار ضعیف جامعه به علت عدم توانایی در تامین مبلغ پیش پرداخت و اجاره از کلانشهرها به شهرهای حاشیه، شهرهای کوچک و روستاها که فاقد منابع مالی هستند، پناه ببرد؛ چرا برای رفع مشکل مستاجرین که ناچار به تمکین در برابر خواست مالکان هستند، اقدامی صورت نمی‌گیرد و بازار مسکن به حال خود رها شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با عنایت به تصویب قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اشکال در واگذاری پرونده پالایشگاه کرمانشاه و ارجاع آن به قوه قضاییه که در مورخ ۱۰/۲/۹۸ به امضای رئیس محترم مجلس شورای اسلامی رسیده، از حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی رئیس محترم قوه قضاییه تقاضا دارم پرونده مذکور در کمترین زمان و با قاطعیت مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در ادامه از وزیر بهداشت خواست با اظهارات یکی از مدیران میانی خود مبنی بر اختصاص ۶۰ درصد سهمیه پزشکی برخورد کند و از دولت خواست نسبت به نامگذاری روز پنجم مرداد به عنوان روز ملی کرمانشاه تعجیل کند و توضیح داد: روز پنجم مرداد ماه مصادف است با عملیات غرورآفرین رزمندگان دفاع مقدس که از دولت محترم انتظار داریم هر چه سریعتر نسبت به نامگذاری این روز به عنوان روز ملی کرمانشاه اقدام شایسته و بایسته انجام دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از مسئولین و خصوصاً وزیر دفاع خواست در خصوص حقوق بسیج معسرین اقدام شایسته انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز