خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار مشاور ماکرون:

آمریکا امروز استقلال اروپا را به گروگان گرفته است/ زمان انجام اقدامات یک طرفه به پایان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۸۹۴

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا امروز استقلال اروپا را نیز به گروگان گرفته و کشورهای اتحادیه اروپا باید بدای دفاع از هویت و استقلال خود در برابر یکجانبه گرایی امریکا بایستند.

به گزارش ایلنا، «امانوئل بون» مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه صبح امروز (چهارشنبه)با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون ساز وکارهای اجرای تعهدات کشورهای اروپایی در برجام و مسائل منطقه ای و دوجانبه با وی گفتگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با انتقاد از بی عملی کشورهای اروپایی برای اجرای تعهداتشان در برجام و فقدان اراده کافی برای مقابله با اقدامات تخریبی امریکا در این توافقنانه چند جانبه اظهار داشت: باتوجه به عدم استفاده اروپا از فرصت یک ساله اجرای تعهدات یک طرفه از سوی ایران،تصمیم قاطع کشور ما اجرای تعهدات، متناسب با اقدام متقابل طرف‌های دیگر است و زمان انجام اقدامات یک طرفه به پایان رسیده است.

شمخانی اجرای برنامه کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای را راهبرد غیر قابل تغییر ایران برشمرد وگفت: این مسیر در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام تا زمان تحقق کامل حقوق ایران ادامه خواهد یافت.

وی سیاست فشار حداکثری آمریکا را راهبردی شکست خورده عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: ایران در عمل اثبات نموده که در ابعاد اقتصادی،سیاسی و دفاعی توانمندی و ظرفیت مدیریت و مقابله با تنشها و چالشهای مختلف را دارد و با کشوری با این مشخصات نمی توان با زبان زور سخن گفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: آمریکا امروز استقلال اروپا را نیز به گروگان گرفته و کشورهای اتحادیه اروپا باید برای دفاع از هویت و استقلال خود در برابر یکجانبه گرایی آمریکا بایستند.

«امانوئل بون» مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در این دیدار گفت؛ من به عنوان میانجی به ایران نیامده ام و حامل هیچگونه پیامی از سوی امریکا برای تهران نیستم.

وی با اشاره به آگاهی فرانسه از قدرت تاب اوری ایران در برابر فشارهای مختلف که طی ۴۰ سال گذشته و عبور از تحریمهای مختلف به اثبات رسیده است خاطر نشان کرد: علی رغم میل، اراده و اقدامات امریکا، قدرت، نفوذ و جایگاه ایران طی ۲۰ سال گذشته در نعادلات منطقه ای و بین المللی رشد قابل توجهی داشته است.

مشاور رییس جمهور فرانسه گفت: امانوئل مکرون بدنبال دستیابی به ابتکارات مشترک برای ایجاد اتش بس در جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران بوده و معتقد است که این اقدام به کاهش تنشهای رو به تزاید در منطقه منجر خواهد شد.

وی در پایان افزود: با توجه به نقش و اثرگذاری غیر قابل انکار ایران درمنطقه ،پاریس علاقمند به تداوم گفتگو و همکاری با ایران برای مدیریت بحرانهای جاری درسوریه،یمن،عراق و لبنان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز