خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

به دنبال افزایش وام مسکن هستیم/ دلالی، آفت بزرگ بازار مسکن است/ مردم فعلاً خرید نکنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۸۴۰

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بازار مسکن متأثر از دلالی و سوداگری است که در این شرایط بحرانی، مردم باید احتیاط کنند و خرید نکنند تا شرایط آرام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: تلاطمی که در بازار مسکن رخ داده، صرفاً مربوط به بخش مسکن نیست بلکه سوداگری و دلالی، یک آفت بزرگ است که به جان مملکت افتاده و به زندگی مردم آسیب زده که در همه بخش‌ها وجود دارد و بالطبع بازار مسکن هم تحت تأثیر آن قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در این شرایط بحرانی و غیرواقعی، مردم باید احتیاط کرده و خرید نکنند و اجازه دهند که شرایط آرام شود و در یک وضعیت باثباتی قرار گیرد و سپس اقدام به خریداری مسکن کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره کنترل سایت‌هایی که قیمت مسکن را درج می‌کنند، تصریح کرد: ما در این زمینه هماهنگی‌های لازم را با پلیس فتا انجام داده‌ایم و قرار است آنان این سایت‌ها را کنترل کنند چرا که چنین سایت‌هایی هیچ‌گونه مبنای کارشناسی ندارند و از بیرون کشور هدایت می‌شوند که شرایط هیجانی را در کشور به وجود آورند که مردم باید در چنین شرایطی، خویشتن‌داری کنند و توجهی به این سایت‌ها نداشته باشند.

اسلامی همچنین درباره افزایش وام‌ مسکن به زوج های جوان گفت: در شورای پول و اعتبار میزان وام به زوج‌های جوان را ۶۰ درصد افزایش پیدا کند. قرار است این وام‌ها در شهرستان‌ها از شصت میلیون به صد میلیون و در شهرهای بزرگ از هشتاد میلیون به صد و بیست میلیون افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال فرضیه‌ای هستیم که اگر کسی توان پرداخت اقساط بیشتری را دارد وام بیشتری دریافت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز