خبرگزاری کار ایران

صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا به دنبال پرونده‌سازی امنیتی علیه ایران در آفریقاست/ منافقین علیه تهران با اسرائیل بیعت کرده‌اند/چراغ‌سبز واشنگتن به داعش برای ورود به قاره سیاه

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۸۸

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولت‌های غربی یکبار به این سوال ما پاسخ ندادند که چرا در انبارهای تسلیحاتی داعش (واقع در عراق و سوریه) خودروهایی با پلاک عربستان سعودی و تسلیحات ساخته شده توسط اسرائیل و برخی دیگر از کشورهای اروپایی کشف شد؟ مگر غیر از این است که کشورهای عربی در حمایت از داعش با یکدیگر رقابت داشتند و همچنان دست از حمایت مالی، لجستیکی، اطلاعاتی و سرزمینی آنها برنداشته‌اند، پس چرا یکبار برای همیشه به این سوال‌ها پاسخ نمی‌دهند و سازمان ملل هم ساکت نشسته است!

«صدرالحسینی» تحلیلگر مسائل سیاسی در تشریح فضاسازی رسانه‌های غربی برای دسیسه‌چینی علیه ایران در کشورهای آفریقایی به ایلنا گفت: روند سراشیبی جدیدی که ایالات متحده در عرصه سیاسی و اقتصادی علیه ایران ایجاد کرده به جایی رسیده که واشنگتن و برخی از متحدان آن (خصوصاً رژیم صهیونیستی) تمام تلاش خود را به پرونده‌سازی و اجماع‌سازی علیه ایران اختصاص داده‌اند. در این مسیر تقسیم وظایف در فازهای مختلف قرار گرفته که یکی از آنها ایجاد هجمه رسانه‌ای علیه تهران است و برخی از رسانه‌های اروپایی و عربی با خط و ربط مشخص پروژه اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند. البته در گذشته هم این قبیل جوسازی‌ها علیه کشورمان صورت گرفته بود اما اینبار تحریک‌هایی در دستور کار قرار گرفته که قصدشان با گذشته تفاوت دارد.

وی ادامه داد: سناریوچینی جدید غربی‌ها و به خصوص اسرائیل و در امتداد آنها اعراب، الصاق برچسب تروریسم به ایران است. جالب است بدانید گستره و جغرافیای این پرونده‌سازی این بار از آفریقا و کشورهایی مانند سودان، غنا و نیجر سر برآورده است. در اینجا باید بگویم که تروریسم یک معضل و تهدید بین‌المللی به حساب می‌آید که اتفاقاً دولت‌های غربی به دلیل منافعی که دارند مایل به ارائه تعریف واحد از این پدیده شوم نیستند و با ورود به قرن ۲۱ مشکل اصلی همچنان عدم وجود و ارائه یک تعریف واحد از این مساله است.

صدرالحسینی افزود: بدون شک نه تنها ایران بلکه هیچ کشوری ترور و تروریسم را تایید نمی‌کند و همه عالم به نحوی از این پدیده شوم ابراز انزجار کرده‌اند.

این پژوهشگر مطالعات تروریسم با اشاره به دلایل پرونده‌سازی با محوریت کشورهای آفریقایی علیه ایران، گفت: یکی از دلایلی که باعث شده ایالات متحده و شرکای آن به اتهام‌زنی علیه ایران در فضای رسانه‌های خود روی بیاورند، علاقه مردم کشورهای آفریقایی (خصوصاً شمال آفریقا) به ایران و گفتمان جمهوری اسلامی است. آنها پیوندهای زیادی با جمهوری اسلامی دارند و اخیراً شاهد بودیم که در روز قدس چه اتفاق‌های خیره‌کننده‌ای در آفریقا صورت داد. از سوی دیگر ایران بارها کمک‌های زیادی در ادوار مختلف و در قالب کمک‌های بشردوستانه برای مردم آفریقا ارسال کرده که مجموع این مولفه‌ها منافع آمریکا و اسرائیل و همچنین برخی از کشورهای عربی رابه خطر انداخته است. از این منظر شاهد آن هستیم که نشان دادن ایران به عنوان تهدید، اینبار در جغرافیای آفریقا نمایان شده است.

وی افزود: مضحک بودن ادعای رسانه‌ها و دولت‌های غربی در مورد ایران و راه‌اندازی هسته‌های ترور از سوی تهران به این دلیل است که یکبار از خودشان سوال نمی‌کنند کدام کشور و جریان علیه تروریست‌های تا دندان مسلح داعش و القاعده در منطقه ایستادگی کرد؟ آنها یکبار به این سوال ما پاسخ ندادند که چرا در انبارهای تسلیحاتی داعش (واقع در عراق و سوریه) خودروهایی با پلاک عربستان سعودی و تسلیحات ساخته شده توسط اسرائیل و برخی دیگر از کشورهای اروپایی کشف شد؟ مگر غیر از این است که کشورهای عربی در حمایت از داعش با یکدیگر رقابت داشتند و همچنان دست از حمایت مالی، لجستیکی، اطلاعاتی و سرزمینی آنها برنداشته‌اند، پس چرا یکبار برای همیشه به این سوال‌ها پاسخ نمی‌دهند و سازمان ملل هم ساکت نشسته است!

صدرالحسینی تصریح کرد: اصل مطلب این است که ایالات متحده با همراهی شرکای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود به دنبال آن هستند که حضور قانونی ایران در عراق و سوریه را به آفریقا و ناامنی‌های ساختگی آنها در این منطقه پیوند بزنند. من بر این عقیده هستم که قطعناً و یقیناً یک حرکت موذیانه و مشکوک علیه جمهوری اسلامی در آفریقا و بسیاری از مناطق حاشیه‌ای آن در حال شکل گرفتن است که وظیفه مطبوعات و رسانه‌های خارجی هم دامن زدن به آن و وارونه جلوه دادن مساله به نفع غربی‌ها و اسرائیل است. غربی‌ها در صدد آن هستند به دنیا القاء کنند که ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا کم آورده و از این جهت قصد دارد با سلسله اقدام‌های تخریبی منافع ایالات متحده و دولت‌های اروپایی را به خطر بیاندازد؛ اما واقعیت این است که پس از سرنگونی پهپاد آمریکا و همچنین شکست سیاست منطقه‌ای آنها، داستان‌پردازی‌های جدید در دستور کار قرار گرفته که یکی از آنها انتشار اخبار جهت‌دار در مورد تشکیل هسته‌های ترور توسط ایران در کشورهای آفریقایی است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنها قصد دارند تا بتوانند اذهان عمومی را بر اساس منافع خود هدایت کنند. اگر به اقدام‌هایشان از سال‌های اخیر تا به امروز نگاه کنیم به خوبی می‌بینیم که طی این مدت غربی‌ها، اسرائیل و حتی اعراب تمام اقدام‌هایی که از سوی گروهک‌های تروریستی یا شبه‌نظامیان مسلح صورت گرفته را به گردن ایران انداخته‌اند که هم‌اکنون سرویس‌های اطلاعاتی نظیر سیا و موساد به دنبال بازتولید همان موضوع‌ها هستند. در این میان همکاری سازمان منافقین با این سرویس‌های اطلاعاتی، از موضوعاتی به شمار می‌رود که چند سالی‌ است به ورطه عملیاتی شدن در آمده است. منافقین امروزه نه تنها در ورطه میدان بلکه در عرصه مجازی فعال هستند و همچنان به دشمنان ایران سرویس‌دهی می‌کنند یا حداقل در جمع‌اوری برخی از اطلاعات به این کشورها کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: حمایت اقتصادی و سیاسی دولت‌های اروپایی، اعراب، آمریکا و اسرائیل از فرقه منافقین یکی از دلایلی است که آنها تا به این حد خود را در اختیار غربی‌ها قرار داده‌اند که برآیند سمپاشی آنها را می‌توانید در فضای مجازی خودشان دنبال کنید. نمونه خدمت کردن منافقین به دولت‌های غربی به خصوص اسرائیل و اعراب را می‌توانید از زمان شروع شدن بهم‌ریختگی در سوریه و ظهور داعش در خاورمیانه مشاهده کنید؛ اسناد بسیار زیادی وجود دارد که منافقین توسط دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل، فرانسه، آمریکا و سرویس‌های امنیتی کشورهای عربی با سرشبکه‌های داعش و القاعده ارتباط برقرار کرده‌اند و در ازای دریافت مبالغ مشخص اقدام به شنود مخابراتی ارتش سوریه و مستشاران ایرانی کرده بودند که شهادت بسیاری از آنها به همین دلیل اتفاق افتاد. در جایی دیگر منافقین مسئولیت شناسایی فرماندهان ایرانی و فرماندهان کلیدی سوریه را به عهده داشتند. از این منظر شواهد و قرائن کاملاً نشان می‌دهد در این پروژه هم ردپای آنها ملموس است که سند آن را باید مقاله کان کافلین (خبرنگار دفاعی و امنیتی روزنامه تلگراف) دانست.

صدرالحسینی گفت: آمریکا از حدود سه سال پیش و خصوصاً پس از شکست سنگین داعش در عراق و سوریه، برنامه جابجایی و نقل و انتقال فرماندهان و عناصر کلیدی داعش به آفریقا و افغانستان را شروع کرد. یکی از دلایلی که آفریقا به عنوان جغرافیای مقصد منظر قرار گرفته شد، بی‌دولتی یا حضور دولت‌هایی در این منطقه است که نمی‌توانند امنیت سرزمینی خود را به صورت تمام و کمال تامین کنند.

وی ادامه داد: این کشورها با داشتن صحراهای وسیع و قدرت برخورد بسیار کم، بستری برای ادامه فعالیت تروریستی داعش و القاعده خواهد بود که لیبی، غنا، سودان و بسیاری از کشورها می‌تواند به محیط فعالیت آنها تبدیل شود. حتی احتمال دارد بادیه یمن هم مورد نظر باشد که شک نکنید اگر اقدام‌های تروریستی صورت گرفت، دولت‌های عربی، اسرائیل و آمریکا در پشت پرده آن قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز