خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

متهم کردن ایران به ارسال سلاح به انصارالله نشان‌دهنده درماندگی ائتلاف به رهبری عربستان است/ آمریکا نمی‌تواند با کشورهای مطرح علیه تهران ائتلاف کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۰۵

یک کارشناس مسائل جهان عرب گفت: متهم کردن ایران به ارسال سلاح به انصارالله یمن نشان‌دهنده درماندگی ائتلاف در مقابل امکانات محدود انصارالله است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به بیانیه چهارجانبه کشورهای آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات علیه ایران و محکوم کردن تهران به ناامنی در منطقه از طریق ارسال سلاح به انصارالله یمن، گفت: در واقع پس از چهارسال که از حملات خونین ائتلاف عربستان علیه مردم یمن می‌گذرد؛ در حال حاضر موازنه قدرت در یمن به نفع انصارالله و نیروهای مقاومت یمن تغییر کرده است. 

وی ادامه داد: شکست‌های متعدد ارتش عربستان و همچنین تقویت نیروی دفاعی و موشکی یمن که تمام تاسیسات نظامی و نفتی عربستان را در تیررس خود داشته و مورد هدف قرار می‌دهد؛ نشانه‌دهنده شکست این ائتلاف است. 

هانی‌زاده افزود: کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در طول چهارسال گذشته انواع سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار رژیم آل سعود قرار دادند اما در این مدت مردم یمن در برابر عربستان تسلیم نشدند و با اتکا به امکانات بومی توازن وحشت را در مقابل عربستان طراحی کردند و پهپاد‌های یمنی پایگاه‌های عربستان را هدف قرار داده که نشان می‌دهد شرایط به نفع عربستان نیست.

 این کارشناس مسائل منطقه گفت: در این شرایط کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، امارات و عربستان سعی می‌کنند پیروزی انصارالله را ناشی از کمک ایران مطرح کنند در حالی که یمن در طول چهارسال گذشته از طریق زمین، دریا و هوا تحت محاصره کامل است و امکان ارسال سلاح برای انصارالله وجود ندارد. 

وی افزود: در نتیجه صدور چنین بیانیه‌ها و متهم کردن ایران به ارسال سلاح به انصارالله یمن نشان‌دهنده درماندگی ائتلاف در مقابل امکانات محدود انصارالله است. 

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: به همین دلیل الان آمریکا، عربستان و امارات سعی می‌کنند به نوعی فرافکنی کرده و ایران را متهم به ایجاد تنش در منطقه کنند. آنها نمی‌خواهند وانمود کنند که انصارالله در شرایط محاصره به پیشرفت‌های نظامی دست پیدا کرده است. به همین دلیل هم این اتهام‌زنی‌ها ناشی از ضعف است. 

هانی زاده همچنین در رابطه با سفر وزیر امور خارجه ایالات متحده به عربستان و امارات و تلاش برای ائتلاف‌سازی علیه ایران گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد، سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه شکست خورده است و به همین دلیل هم این کشور به گونه‌ای رفتار می‌کند که از طریق اتهام‌زنی به ایران و ایران‌هراسی ائتلافی منطقه‌ای ایجاد کند که البته به طرز مضحکی هم عمل می‌کند. 

وی ادامه داد: در جایی که امارات یک کشور مخملی و شکننده است، چگونه می‌تواند علیه ایران قرار گرفته و ائتلاف تشکیل دهد. آسیب‌پذیری امارات بسیار بالا است و ائتلاف با عربستان و اماراتی که در مقابل یمن شکست خورده‌اند نشانه ضعف و شکست آمریکا است که نتوانسته با کشورهای مطرح و بزرگ علیه ایران ائتلاف کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز