خبرگزاری کار ایران

فلاحتی در نطق میان دستور:

ولنگاری فرهنگی هم زاییده تحریم است؟/ «تقی زاده‌های» منظور رهبری چه کسانی هستند؟

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۸۶۱

یک نماینده مجلس گفت: آن یکی دولت مسکن مهر می سازد و هزاران نفر صاحب خانه می‌شوند؛ این یکی دولت مسکن مهر را می‌خواباند، آن را مزخرف می‌نامد و اجاره‌خانه‌ها سر به عرش می ساید ،آن وقت به توجیه این اشتباه گفته می‌شود که ارزش پول ملی پایین آمده است ،قیمت ملک بالا نرفته است.

به گزارش ایلنا، فرهاد فلاحتی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام به ملت بزرگ ایران و مردم نجیب و فهیم حوزه انتخابی قائنات و زیرکوه ،گفت:یاد شهیدان بهشتی و یاران مخلص آن ها گرامی باد، در سه حوزه بین المللی، ملی و منطقه ای نکاتی را به عرض می رسانم.

وی افزود:در جهان معاصر شاهد به بن بست رسیدن سیاست‌های کدخدای جهان هستیم،علیرغم هیمنه پوشالی آمریکا مجسمه به ظاهر قدرتمند آزادی،در حال خرد شدن است؛ ضرر، متوجه که کشورهای پیرامونی استعمارگر است و برد، از آن کشورهای مستقل وظلم ستیز است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:ما مفتخریم که هژمونی فرهنگی اسلام را در جهان بنا کرده ایم و معادلات مهم عرصه بین الملل را رقم می زنیم .پیروزی مقاومت عراق ، سوریه ،لبنان و فلسطین ، حفظ تمامیت ارضی کشورهای همسایه و ساقط شدن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا همه نشانه نقش موثر جمهوری اسلامی ایران است که همه را مدیون شهدا و پایمردی مردم هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:دیگر ناوهای هواپیما و زیردریایی های نظامی آمریکا ایجاد رعبی نمی‌کند، دیگر معامله قرن به راحتی جوش نمی خورد ،دیگر "جان بولتون" هم ترامپ را نمی تواند وادار به عملیات جنگی کند؛ چون از آمریکا نامی مانده و ایران کشور ۴۰ سال قبل نیست.

فلاحتی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران به بلوغ چهل سالگی رسیده است ،اگرچه لطمات و صدمات زیادی از ناحیه استکبار دیده ایم ؛ اما به قوه ای توانا و کشوری دانا بدل شده ایم که در رشد علم و فناوری و تربیت نیروی انسانی ماهر ، تولید ثروت و دانش به اذعان  نهادهای بین المللی در رتبه های ۱ تا ۱۵ جهان قرار گرفته ایم اما از آسیب‌های جدی در رنج هستیم که درمان آن در اختیار خودمان است.

وی بابیان این که خواسته یا ناخواسته خودمان هم به خودمان رحم نمی کنیم، ادامه داد: گاهی با مدیریت‌های غلط یا ضعف های مفرط ، بانی فشار مضاعف بر ملت عزیزمان می‌شویم.دولت واداده، وادادگی به ارمغان می آورد و تعصبات حزبی و گروهی ،سخت گیری و خامی است ؛ نتیجه این دو مقدمه باعث قفل شدن بسیاری از کارها می‌شود.

فلاحتی با اشاره به موضوع مسکن مهر تاکید کرد:آن یکی دولت مسکن مهر می سازد و هزاران نفر صاحب خانه می‌شوند؛ این یکی دولت مسکن مهر را می خواباند ، آن را مزخرف می‌نامد و اجاره خانه ها سر به عرش می ساید ،آن وقت به توجیه این اشتباه گفته می‌شود که ارزش پول ملی پایین آمده است ،قیمت ملک بالا نرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم مطرح کرد:۱۴ میلیارد دلار بی زبان را از صندوق توسعه ملی برای سفره مردم برمی‌دارند ؛ بدون آنکه حتی یک برگ گزارش به مجلس بدهند ،بخشی از آن برای تولید سیگار می رود و بخشی دیگر به ناکجا آباد می رود . ما می مانیم و  پولی که از صندوق برداشته شده است و سفره ای که از مردم خالی مانده و البته شکم هایی که از رانت و فساد بالاتر آمده است.

وی با بیان اینکه مردم از فشار اقتصادی در ستوه هستند اما  به خاطر آرمان ها تحمل می‌کنند، گفت:مردم فساد در عرصه اقتصاد ،تجارت و فرهنگ را هرگز برنمی تابند. دولت می‌گوید در تحریم هستیم، درست .می‌گوید اقتصاد در تنگنا است، درست .آیا ولنگاری فرهنگی هم زاییده تحریم است؟ نه زاییده تهاجم است.راه مقابله با تهاجم همکاری با دشمن است یا برهم ریزی داخلی؟

فلاحتی ادامه داد: رهبری ملت به سند ۲۰۳۰ محکم نه گفته اند؛ اما حضرات دولت علیرغم دستورکتبی معاون اول در خلوت ،آن کار دیگر می کنند.چون باورشان پیاده سازی۲۰۳۰ است در همه ابعاد آن . تازه هنوز نه صدا و سیما ، نه روزنامه ،نه خبرگزاری ها هیچ کدام به ابعاد سند جامع۲۰۳۰ نپرداخته اند تا وخامت اوضاع کشور در فضای رهاشده سایبری، در ساختار معیوب آموزش و پرورش، در کلاسداری برخی از اساتید لائیک واضح گردد ؛ تنها صدای قرای ولایت است که ما را هشدار می‌دهد که هدف دشمن "تقی‌زاده "سازی هاست.

وی در ادامه افزود:دوستان به راستی"تقی زاده ها"ی منظور رهبری چه کسانی هستند؟ تازه سختی کار جایی است که "تقی زاده" های امروز شفاف حرف نمی زنند. تظاهرشان با سجاده و تسبیح است . شعار سند تحول بنیادین می‌دهند و باورشان سند ۲۰۳۰ است.شعار حفظ محیط زیست می دهند و کارشان تخریب محیط فکر است.

فلاحتی تاکید کرد:اقتصاد و فشار بر اکثریت بهانه ای شده است برای بی توجهی به آموزش و فرهنگ و حامی برای نفوذ اراذل مبتذل در مدیریت های کلان فرهنگی.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:شرمنده همه مردم عزیز و نجیبم در شهرستان‌های قائنات زیرکوه هستم. چرا که در هیچ عرصه ای از انقلاب کوتاهی نکرده اید.اما کوتاهی برخی مسئولان به شدت آزارتان می دهد. جاده قائم -بیرجند علیرغم وعده‌های دکتر نوبخت و وزیر راه و شهرسازی ، هیچ سمتی به بهبودی نزدیک تر نشد.کاش به قدر یک چهارم اعتبار تخصیصی بزرگراه شمال را  به این مهم هم می پرداختیم تا جان مردم گرفته نشود.

وی تاکید کرد:قائنات سال هاست رها شده و فرزندان مظلوم من و شما در این بی امکاناتی مفرط ،حافظه مرز سرزمین شرق هستند. آقای وزیر دفاع ،دستوراتتان راه به جایی نبرده و خواسته رهبری تحقق نیافت.به همت یزدان با همه پیگیری ها ،قفل بر در ،مانده و وزیر کشور از افغانستان هم عقب مانده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد:بیمارستان قائن و بیمارستان اول زیرکوه منتظر اهتمام وزیر بهداشت است.منطقه نمونه گردشگری قائن هنوز تکلیف تعیین تکلیف نشده است. میراث فرهنگی کجای کار است؟ میدان سیکل ترکیبی شهید کاوه قائنات نیازمند فاز بخار است.وزیر محترم نیرو! تولید برق و صرفه‌جویی در هزینه‌ها وظیفه شماست چرا آن را جدی نمی‌گیرید ؟

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد:قائنات و زیرکوه با داشتن بیشترین بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان نیازمند بیمارستان تامین اجتماعی است. آقای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی حق کارگران به گردن شماست ؛به نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش در همه کشور از جمله قائنات و زیرکوه ظلمی مضاعف می شود وزیر آموزش و پرورش این ظلم متوجه شما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز