خبرگزاری کار ایران

محسن پیرهادی در گفت‌وگو با ایلنا:

قالیباف از اصولگرایان آسیب دیده اما وحدت‌شکن نیست/ مجلس نو یعنی مجلسی که درگیر رانت نشود/اصولگرایان خود را به «پیشکسوت» و «تازه‌وارد» دسته‌بندی نکنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۸۷

دبیرکل جمعیت عدالت و پیشرفت ایران اسلامی با اشاره به بیانیه اخیر شهردار پیشین تهران گفت: با اینکه قالیباف در مقاطعی از عدم پایبندی به وحدت توسط اصولگرایان آسیب دیده اما وحدت‌شکن نیست. اصولگرایان نباید افراد را به پیش‌کسوت و تازه‌وارد تقسیم‌بندی کنند.

محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی و عضو پیشین شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به اینکه آیا بیانیه قالیباف به معنی حضور مستقل و لیست جداگانه او است، گفت: آقای قالیباف و جریان پیشرفت و عدالت، اگرچه در مقاطعی از عدم پایبندی به وحدت توسط گروه‌های دیگر اصولگرا آسیب دیده، اما هیچ‌گاه وحدت‌شکن نبوده است. در زمینه فراخوان اخیر هم، ایشان بنا دارند چهره‌های جدید و نسبتا جوانی را که از ظرفیت نمایندگی برخوردارند، با دعوت خود مردم، وارد صحنه کنند.

وی افزود: در نهایت، همه ظرفیت ایجاد شده در سبد هم‌گرایی جریان انقلاب قرار خواهد گرفت و جمعیت پیشرفت و عدالت از این افراد، برای قرار گرفتن در فهرست‌های انتخاباتی جریان اصولگرا حمایت خواهد کرد.

پیرهادی درباره اینکه آیا آقای قالیباف در جریان انتخابات پیش رو با گروه‌های دیگر اصولگرایی ائتلافی خواهد داشت، گفت: برای بحث ائتلاف، نیاز است که وارد مصادیق شویم و از نظر ما، برای ورود به مصادیق زود است. آنچه مهم‌تر از مصادیق است، توافق بر سر برنامه‌ها و رویکردهای کلانی همچون معرفی چهره‌های جدید به جامعه برای کاندیداتوری است.

وی ادامه داد: ما خود را در کنار تمام جریان‌های معتقد به مبانی اسلام و انقلاب می‌دانیم و با چهره‌ها و فعالان اصولگرا، جلسات مشترکی در راستای همگرایی برگزار می‌کنیم.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در پاسخ به این که منظور آقای قالیباف از ریل‌گذاری آن هم بعد از گذشت 40 سال از انقلاب چیست، تشریح کرد: مجلس، نهاد اصلی ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری کشور است. مشخص است که مجلس فعلی، با افق مطلوب و مجلس تراز، فاصله و شکاف بزرگی دارد و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

پیرهادی افزود: نظام اسلامی، به چهل سالگی رسیده و در ابتدای گام دوم انقلاب، دیگر نمی‌توانیم فرصت‌سوزی کرده و شاهد مجلسی مانند مجلس فعلی یا حتی ضعیف‌تر از آن باشیم، دقیقا به همین دلیل است که آقای قالیباف هم گفته است که باید مجلسی تشکیل شود که در، بر همان پاشنه سابق نچرخد.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با بیان اینکه لازمه تغییر در این شرایط، معرفی چهره‌های جدید و شکستن حلقه‌های بسته مسئولیت و نمایندگی است. گفت: ما می‌خواهیم در مجلس یازدهم، نمایندگانی بر کرسی خانه ملت تکیه بزنند که ضمن پایبندی به اسلام ناب، قانون اساسی و ولایت فقیه، در عمل، مردم‌مدار باشند و در تمام کنش‌های سیاسی دوران نمایندگی، صدای مردم باشند و در کنار مردم بایستند.

وی افزود: مشروح شاخص‌های مورد نیاز برای نحوه فعالیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در مانیفست نواصولگرایی که سال گذشته توسط جمعیت پیشرفت و عدالت رونمایی شد، آمده است.

عضو پیشین هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره منظور «مجلس نو» که در فراخوان قالیباف به آن اشاره شد، گفت: مجلس نو، از مردم، برای مردم و در کنار مردم است. از همان ابتدای بستن فهرست‌ها، نامزدها حاصل تصمیم‌گیری پشت درهای بسته و انتخاب از بالا به پایین نیستند، چهره‌هایی از گروه‌ها و اقشار مختلف شامل بانوان، اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان، فعالان سیاسی و اجتماعی و متناسب با شرایط امروز و کارشناسان خبره اقتصادی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: مجلسی که در عرصه بین‌الملل نقش آفرینی موثر دارد، بر دستگاه‌ها و حتی بر اعضای خود، نظارتی موثر و جدی دارد، از تمام ظرفیت‌های علمی و پژوهشی کشور در حوزه تقنین بهره می‌برد، درگیر باندبازی و رانت و زد و بند نمی‌شود، مجلسی که ورودش به هر عرصه، نه تنها تنش‌آفرین نیست بلکه موجب آرامش و رضایت خاطر مردم است.

پیر هادی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) گفت: مجلس باید در عمل عصاره فضایل ملت باشد و چنین مجلسی در این دوره واقعا قابلیت تشکیل دارد. باید به دنبال کسانی رفت که شاید حتی تمایلی به کاندیداتوری نداشته باشند اما از ظرفیت بزرگی برای خدمت به مردم برخوردارند.

وی افزود: معتقدم که گاهی حتی یک یا چند نماینده خوش‌فکر و موثر، می‌توانند سرنوشت بسیاری از قوانین و امور کشور را تغییر دهند و حل مشکلات مردم را تسریع بخشند، چنین چیزی دور از دسترس نیست.

دبیرکل جمعیت عدالت و پیشرفت ایران اسلامی در تشریح نواصول‌گرایی مطرح شده توسط طیف منسوب به قالیباف گفت: نواصولگرایی، نفی اصولگرایی نیست، بلکه در برخی روش‌ها و به ویژه در نوع نگاه به نقش مردم، متفاوت است.

وی در ادامه گفت: پیش از این گفته‌ام که نواصول‌گرایی، نسخه‌ای شفابخش برای تن رنجور سیاست‌ورزی در ایران و حلال مشکلات مردم است.

این فعال سیاسی اصوالگرا افزود: اصولگرایان باید حرف یکدیگر را بشنوند و خود را به «پیش‌کسوت- تازه وارد» تقسیم‌بندی نکنند. از سوی دیگر، برای حیات شاداب و با نشاط، می‌بایست پنجره‌های ورود نخبگان سیاسی قائل به مشی اصولگرایی برای کنشگری مثبت و تأثیرگذار گشوده شود تا شاهد بهبود گردش نخبگان در کالبد جریان اصولگرایی باشیم. 

پیرهادی در پایان گفت: تحقق این مهم، زمینه‌ساز بهبود عملکرد کلی جریان اصولگرایی در تمامی بخش‌ها خواهد شد و بستر را برای جلب اعتماد افکار عمومی مهیا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز