خبرگزاری کار ایران

جزئیات سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۱۹

سپاه نیوز: روابط عمومی کل سپاه از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی در ساعات اولیه بامداد امروز، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه خبر داد.

جزئیات سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران به گزارش ایلنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:

نخستین ساعات بامداد امروز(پنجشنبه 30 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "امریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

اطلاعیه سپاه درباره مشخصات و جزئیات عملیات سرنگونی پهپاد آمریکا

جزئیات سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران

در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی  امریکایی  پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است:

 پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیروهای امریکایی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد

این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است:

در ساعت ۴ و پنج‌دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

گفتنی است: هواپیمای گلوبال هاوک یا rq۴c یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.

واکنش فرمانده سپاه به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا

جزئیات سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران

فرمانده کل سپاه با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز امریکایی توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه در بامداد امروز گفت:سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا، حامل یک پیام آشکار، واضح، قاطع، سریع و دقیق بود و آن اینکه مدافعان مرزهای میهن اسلامی ایران در مقابل تعرض هر بیگانه ای به این سرزمین عکس العمل های قاطع، تمام کننده و قطعی خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز امریکایی توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه در بامداد امروز گفت:در سحرگاهان امروز نیروی هوافضای سپاه یک فروند هواپیمای جاسوسی دشمن را که از مرزهای ما عبور کرده و در حال تعرض به امنیت ملی ما بود، شجاعانه سرنگون کرد.

وی با بیان اینکه این منش، روش و قاعده ملت ایران در برخورد با دشمنان است، گفت:سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا، حامل یک پیام آشکار، واضح، قاطع، سریع و دقیق بود و آن اینکه مدافعان مرزهای میهن اسلامی ایران در مقابل تعرض هر بیگانه ای به این سرزمین عکس العمل های قاطع، تمام کننده و قطعی خواهند داشت.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه مرزها خط قرمز ما است، گفت: هر دشمنی که به این مرزها تعرض کند، بر نخواهد گشت و نابود خواهد شد.

فرمانده کل سپاه تنها راه دشمنان را احترام به تمامیت ارضی و منافع ملی ایران توصیف و تصریح کرد: اعلام می کنیم، بنای جنگ با هیچ کشوری نداریم، اما برای جنگ کاملا آماده ایم و حادثه امروز نشانه روشنی از این پیام دقیق بود؛ پس ما ایستاده ایم.

بازتاب گسترده سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا از سوی ایران در رسانه‌های بین‌المللی

جزئیات سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران

رویترز در اخبار خود به این اتفاق پرداخت و در این باره نوشت: یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در حالی که بر فراز آب‌های ایران پرواز می‌کرد، مورد هدف سپاه پاسداران ایران قرار گرفت. این اتفاق با توجه به افزایش تنش میان ایران و آمریکا می‌تواند باعث احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا را بالا ببرد.

سی‌بی‌اس نیز در اخبار خود به این حادثه پرداخت و در خبری اختصاصی در این باره نوشت: مقام‌های آمریکایی از مورد حمله قرار گرفتن یک فروند پهپاد این کشور خبر دادند.  مقام‌های ایرانی این اتفاق را ورود این پهپاد به حریم ایران دانستند در حالی که ارتش آمریکا مدعی پرواز این پهپاد بر فراز آبهای بین‌المللی شده‌ است.

آسوشیتدپرس این خبر را منتشر کرد و در این باره نوشت: امروز یک فروند پهپاد آمریکایی مورد حمله سپاه پاسداران ایران قرار گرفت. در ادامه این خبر آمده است که در حالی که تنش میان ایران و آمریکا بالا گرفته‌ است، این اتفاق می‌تواند احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا را بالا ببرد.  

فاکس‌نیوز هم در اخبار امروز خود توجه ویژه‌ای به این اتفاق داشت و در این باره نوشت: امروز ایران یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را مورد حمله قرار داده است. مقام‌های ایرانی این هواپیما را جاسوسی دانستند و دلیل این اتفاق را ورود این پهپاد به حریم ایران دانستند. این در حالی است که ارتش آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد که این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال حرکت بوده‌ است.

تایمز آو اسرائیل هم خبری را به این اتفاق اختصاص داد و خبر مورد هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی توسط ایران را منتشر کرد.

ان‌بی‌سی هم در خبری به انتشار خبر مورد هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی پرداخت.

بی‌بی سی هم رسانه دیگری بود که با تایید خبر مورد هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی، به ارائه جزئیات این حادثه پرداخت.

الجزیره هم خبری را به این اتفاق اختصاص داد و در این باره نوشت: سپاه ایران یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را مورد حمله قرار داد.

دویچه‌وله هم در خبری با عنوان اینکه ایران پهپاد آمریکا را سرنگون کرد، به این اتفاق پرداخت.

واکنش روسیه به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا/ واشنگتن اوضاع منطقه را پیچیده می‌کند

جزئیات سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران

تاس نوشت: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز پس از انتشار خبر سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: آمریکا با اقدامات خود تنش‌ها در خلیج فارس را افزایش می‌دهد و به دنبال آن است تا با اقدامات خود اوضاع را در منطقه پیچیده کند.

آمریکا سرنگونی پهپاد این کشور را تایید کرد

فاکس‌نیوز نوشت: یک مقام نظامی آمریکا که نامش منتشر نشده است هدف قرار گرفتن پهپاد جاسوسی این کشور در نزدیکی ایران را تأیید کرد؛ اما در این خصوص مدعی شد که این پهپاد در حریم هوایی ایران وارد نشده بود.

وی در ادامه افزود: این پهپاد متعلق به نیروی دریایی آمریکا توسط موشک زمین به هوای ایرانی‌ها در فراز تنگه هرمز در حریم هوایی بین‌المللی مورد هدف قرار گرفته است.

واکنش ارتش آمریکا به سرنگونی پهپاد آمریکایی

جزئیات سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران

رویترز نوشت: ارتش آمریکا امروز در بیانیه‌ای به سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور پس از ورود به فضای ایران واکنش نشان داد.

 کاپیتان بیل اِربِن سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این خصوص گفت: پهپاد آمریکایی پروازی بر فراز حریم هوایی ایران نداشته است. این در حالی است که وی به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره‌ای نکرده است.

مشخصات پهپادی که مورد هدف سپاه قرار گرفت

جزئیات سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران

 هواپیمای بدون سرنشینی که مورد هدف سپاه قرار گرفت یک گلوبال هاوک (ار کیو-۴) است که دور بردترین پهپاد عملیاتی جهان است.

این نوع پهپاد یک هواپیمای بدون سرنشین است با دو بال بلند که برای سوار شدن روی هوا و کاهش مصرف سوخت در ارتفاع بالا کاربرد بسیار دارد.

این هواپیما دارای مخازن سوخت داخلی است و بدنه هواپیما آلومینیومی است. این مدل می‌تواند تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرواز کند و ۴ خدمه آن را کنترل می‌کنند.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز