خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید لهستان:

روابط تهران – ورشو دیرینه و تاریخی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۴۸۴

رئیس‌جمهور روابط ایران و لهستان را دیرینه و تاریخی خواند و تصریح کرد: در سال های گذشته نیز روابط دو کشور همواره خوب و رو به پیشرفت بوده و امیدواریم شاهد تحرک بیشتری در روابط باشیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوار نامه سفیر جدید لهستان در تهران، اظهارداشت: در مقاطع بسیار حساس تاریخی، ایران همواره علاقه خود را به مردم لهستان نشان داده است، دو ملت در طول قرنها روابط نزدیک و صمیمانه ای داشته اند و علاقمند هستیم این روابط در همه زمینه ها توسعه یابد.

روحانی با بیان اینکه امروز دو کشور مصمم هستند روابط دوستانه خود را تقویت کنند، افزود: اراده ما تداوم روابط خوب در همه زمینه ها با کشور دوست لهستان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت های بسیار خوبی در روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی دارند، ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت سفیر جدید لهستان در تهران فرصتی ایجاد شود که بخش های خصوصی و شرکت ها بتوانند روابط گسترده تری برقرار کنند.

«ماچی فائو کوفسکی» سفیر جدید لهستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود در سخنانی، ایران را کشوری با تمدن و تاریخ کهن دانست و افزود: روابط دیرینه تهران – ورشو که نزدیک به ۵۰۰ سال ادامه داشته  همواره خوب و براساس احترام متقابل و دوستی بوده است.

فائو کوفسکی با تاکید بر اینکه برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها همه سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد، افزود: روابط دو جانبه ما در حافظه تاریخ ثبت شده و کمک ایرانیان به پناهندگان جنگی لهستان هیچ گاه فراموش شدنی نیست.

سفیر جدید لهستان در تهران، با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش موثر ایران دربرقراری صلح و ثبات در منطقه، بر همکاری ورشو با تهران و جامعه بین المللی در این جهت  تاکید کرد.

فائو کوفسکی ابراز امیدواری کرد که  روابط  ایران و لهستان همچنان مستحکم ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز