خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

برگزاری انتخابات سالم مهم ترین اولویت وزارت کشور است/ نظام سلطه به دنبال کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۱۸۵

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات سالم مهم ترین وظیفه وزارت کشور در حوزه سیاست داخلی است، گفت: وزارت کشور در پی برگزاری انتخاباتی سالم و کاملا بی طرفانه است.

به گزارش ایلنا، جمال عرف در آیین تکریم و معارفه استاندار قدیم و جدید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما از آغاز دولت دوازدهم تحت فشار سنگینی بودیم و بعد از خروج ترامپ از برجام و در انتهای سال ۹۸ خداوند امتحان دیگری گرفت و بارش سنگین منجر به سیل در ۲۵ استان شد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در آن ایام باتوجه به وظیفه خطیری که داشتیم به صورت مرتب از این استان ها بازدید می کردیم و خوشبختانه مردم ما از این امتحان بزرگ سرافراز بیرون آمدند و به لطف خداوند امیدواریم در دیگر آزمون نیز که همان تحریم های ظالمانه نظام سلطه است سرافراز بیرون خواهند آمد.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلطه می خواهد نتیجه این ظلم بزرگ را در انتخابات ببیند، عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات شکوهمند و سالم به کار می گیریم.

عرف با بیان اینکه وزارت کشور دو وظیفه ذاتی و اصلی در راستای سیاست ها و تکالیف اصلی خود دارد، بیان کرد: یکی از این وظایف و در راستای مدیریت عرصه سیاست داخلی, برگزاری انتخابات است که مهم ترین رخداد سیاسی کشور محسوب می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه سیاست اصولی وزارت کشور, رعایت اصل بی طرفی است، تصریح کرد: هیچ کسی حق جانبداری از کسی را در انتخابات ندارد و باید از این امانتی که به ما سپرده شده, به خوبی پاسداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه قانونمداری به عنوان دومین رسالت وزارت کشور, مبنای کار ما است، گفت: مبنا رعایت قانون است و در مجامع بشری می گویند قانون بد بهتر از بی قانونی است؛ قانون انتخابات یکی از بهترین قوانین کشور است.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات به کار می گیریم و بخشداران، فرمانداران و استانداران, محورهای اصلی برگزاری انتخابات آینده هستند.

وی بر برگزاری با نشاط انتخابات تاکید کرد و گفت: مشارکت یکی از ارکان اصلی در برگزاری انتخابات است و بحث امنیتی، بعد سلامت و رقابت از دیگر تاکیدهای مقام معظم رهبری برای برگزاری انتخابات است.

عرف بیان کرد: ما در وزارت کشور موظفیم این ارکان را به درستی انجام بدهیم و این مشارکت تابع نشاط و شور و مستلزم حضور همه سلایق و علایق سیاسی در این انتخابات است.

وی افزود: همه ما در درون خانواده بزرگ انقلاب اسلامی قرار می گیریم و همه کسانی که امام خمینی(ره), رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی را قبول دارند جزو این خانواده هستند و باید زمینه مشارکت و رقابتشان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچگونه تصمیمی برای جابه جایی آقای احمدی استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم، عنوان کرد: همواره توصیه کردیم که ایشان در استان بماند ولی خواستار خدمت در جای دیگری بودند و بنا به اصرار ایشان است که امروز این آیین برگزار می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: فرایند جایگزینی استاندار این استان, سهل و با سرعت انجام شد.

وی افزود: هنگامی که بحث آقای کلانتری به عنوان گزینه استاندار جدید استان مطرح شد نماینده های استان به سرعت به اجماع رسیدند و یکی از خصوصیات برجسته نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد هم همین نداشتن کش و قوس در جایگزینی استاندار بود.

وی افزود: گزینه استانداری کهگیلویه و بویراحمد را همزمان با گزینه استانداری گلستان برای معرفی به هیئت دولت فرستادیم و احکام هر دو نفر صادر شد.

عرف بیان کرد: از طرف وزیر کشور و خودم از زحمات استاندار پیشین تقدیر می کنم.وی در نوجوانی و در دفاع مقدس از این کشور و ناموس مردم دفاع کرد و از  نیروهای ارزشی است.

وی افزود: احمدی شخصیتی است که سوابق علمی و اجرایی دارد و امید است از سوابق وی در آینده استفاده شود.

عرف بیان کرد: کلانتری استاندار جدید نیز انسانی پرشور و پرتلاش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما همه تابع انتخاب مردم هستیم و خدمت به این مردم, مهم ترین وظیفه مسئولان است.

در این آیین از زحمات علی محمد احمدی تقدیر و حسین کلانتری به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز