خبرگزاری کار ایران

تحلیل‌گر سیاسی پایگاه خبری کنگره آمریکا در گفت‌وگو با ایلنا:

فیلم ادعایی آمریکا قابلیت اتهام‌زنی علیه ایران را ندارد/ تصمیمات ترامپ باعث بحران در منطقه شده است/ تهران حق دارد به تهدیدهای منطقه واکنش نشان دهد/ تنش و تهدید راه دیپلماسی را می‌بندد

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۴۸

روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی پایگاه خبری کنگره آمریکا با تاکید بر کم بودن شواهد برای اثبات حضور ایران در وقابع دریای عمان، این اتفاقات را عامل افزایش تنش و بسته شدن راه‌های دیپلماسی برای حل بحران‌های منطقه دانست.

جان بودن روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی پایگاه خبری کنگره آمریکا (د هیل) و ستون‌نویس خبرگزاری‌هایی مانند واشنگتن اگزمینر و دیفنس وان است. وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجی آمریکا به تحقیق و مطالعه پرداخته است.

جان بودن در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تنش در خلیج فارس نظرات خود را مطرح کرده است.

تنش در خلیج فارس راه را برای موفقیت دیپلماسی خواهد بست

این تحلیل‌گر رسانه‌ای با اشاره به حادثه روز پنج‌شنبه در دریای عمان گفت: تنش در خاورمیانه و خلیج فارس بالا گرفته است. بعد از حمله به نفت کش‌ها در خلیج فارس ما شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه نیستیم. این تنش‌ها راه را برای دیپلماسی خواهد بست و ثبات در منطقه را به هم می‌ریزد.

یک فیلم ویدئویی ادعایی، قابلیت اتهام‌زنی علیه ایران را ندارد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما اکنون شاهد اتهامات علیه ایران هستیم اما در واقع کم‌ترین دلیلی برای بیان اتهام علیه ایران وجود ندارد. دلیل محکمی نداریم که بخواهیم ایران را برای این واقعه متهم کنیم. در واقع تنها یک فیلم ویدئویی ادعایی، قابلیت اتهام‌زنی علیه ایران را ندارد.

اتهامات علیه ایران تنها تهران را عصبانی‌تر می‌کند

بودن هم‌چنین گفت: این اتهامات به نظر من فایده‌ای ندارد جز اینکه ایران را عصبانی کنیم و شاهد اتفاقاتی دیگر در خلیج فارس باشیم و اتفاقاتی که در صورت تداوم به نفع هیچ کس نیست.

حملات دریای عمان باعث نابودی دستاوردهای احتمالی سفر آبه به تهران شد

تنش و تهدید راه موفقیت دیپلماسی را خواهد بست

این فعال رسانه‌ای در مورد هم‌پوشانی این اتفاق و سفر نخست وزیر آبه به ایران گفت: این وقایع در زمانی رخ داد که نخست وزیر ژاپن به ایران سفر کرده بود. در صورتی که می‌خواهیم ایران پای مذاکره بیاید در واقع حملاتی از این دست اوضاع را خطرناک‌تر می‌کند. من ارتباطی میان همزمانی این دو اتفاق نمی‌دانم اما این را می‌دانم در صورتی که سفر آبه به ایران دستاوردی هم به همراه می‌داشت، این حملات باعث نابودی دستاوردهای احتمالی سفر آبه به ایران شد.

بودون تاکید کرد: تنش‌ها و تهدیدها راه موفقیت دیپلماسی را خواهد بست و امکان موفقیت دیپلماسی بسیار کم خواهد شد. دیپلماسی در شرایطی که هر روز بر تنش اضافه می‌شود، موفق نخواهد شد.

عده‌ای با به راه انداختن تنش در خلیج فارس به دنبال جنگ ایران و آمریکا هستند

وی افزود: من معتقدم عده‌ای با به راه انداختن حملاتی در خلیج فارس به دنبال برافروختن آتش جنگ میان ایران و‌ آمریکا هستند. ادامه تنش در این منطقه این دو کشور را در مقابل هم قرار خواهد داد که این اتفاق یک فاجعه تمام عیار خواهد بود.

تصمیات ترامپ باعث بحران در روابط ایران و‌ آمریکا می‌شود

ترامپ فاقد استراتژی منسجم در مورد ایران است

تحلیل‌گر سیاسی پایگاه خبری کنگره آمریکا اضافه کرد: از سویی ترامپ با تصمیمات خود علیه ایران بر بحران در روابط واشنگتن و تهران می‌افزاید و از سوی دیگر وی فاقد یک استراتژی منسجم درباره ایران است و همین موضوع باعث می‌شود با تصمیمات خود بر آشوب بیفزاید و باعث شود هر روز به رویارویی نظامی با ایران نزدیک‌تر شود؛ اتفاقی که به نفع هیچ‌کس نیست. ترامپ ادعا می کند که به دنبال جنگ با ایران نیست اما با تصمیمات خود و اقداماتش و لفاظی‌ها و تهدیدها به جای دیپلماسی، به سمت جنگ در حال حرکت است.

ایران حق دارد به تهدیدهای منطقه خلیج فارس واکنش نشان دهد

وی در مورد واکنش ایران به حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس گفت: ببینید ما اطلاعات دقیق از تهدیدی که مقام‌های کاخ سفید می‌گویند در دست نداریم، اما چیزی که می‌دانیم این است که آمریکا به خلیج فارس وارد شده‌ است و این حملات در خلیج فارس رخ می‌دهد بنابراین اگر ایران اقدامی انجام دهد، برای مقابله با چنین تهدیدی است و این حق را دارد که بخواهد تهدیدات در این منطقه را جدی بگیرد و به آن واکنش نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز