خبرگزاری کار ایران

عرفانیان کاسب در گفت وگو با ایلنا:

درخواست مادر شیرمحمدعلی از رئیس قوه قضائیه/ باید مشخص شود چرا شب قتل درب سلول‌ها باز بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۷۵۷

وکیل خانواده علیرضا شیرمحمدعلی تأکید کرد: مادر موکلم از رئیس جدید قوه قضائیه درخواست دارد تا نگذارد خون فرزندش پایمال شود.

 محمدهادی عرفانیان کاسب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره رسیدگی به پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی گفت: علیرضا پرونده‌ای با ۳ عنوان اتهامی از قبیل توهین به مقدسات، توهین به مسئولان رده بالای نظام و تبلیغ علیه نظام داشت که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، آقای قاضی مقیسه برای ایشان حکم ۸ سال زندان اعلام کردند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: من نتوانستم با موکلم ملاقاتی در زندان داشته باشم، زمان دادگاه تجدیدنظر موکلم هم ۱۸ تیرماه تعیین شد.

 وی ادامه داد: زمانی که اردیبهشت ماه وقت رسیدگی مجدد تعیین شد، به شعبه تجدیدنظر مراجعه کردم خوشبختانه قضات با وکالت من موافقت کردند.

عرفانیان‌کاسب خاطرنشان کرد: پرونده را مطالعه نکرده بودم، شعبه در این مورد بسیار با من همکاری کرد و وقت را هم بر اساس استمهال من برای تجدیدنظر در تاریخ ۱۸/ ۴ /۹۸ تعیین کردند.

وکیل شیرمحمدعلی یادآور شد: علیرضا اعتصاب غذا کرده بود تا او را به زندان اوین منتقل کنند.

وی تاکید کرد: گویا علیرضا با آن دو فردی که او را به قتل رساندند بسیار خوب بوده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: سوال اینجاست که چطور آن شب درب سلول باز بوده و آن دو فرد دست به چنین اقدامی زده‌اند.

وی تصریح کرد: فرض کنید درگیری هم صورت گرفته در این درگیری‌ها طرف متوجه نیست و با چاقو یا تیری ۲ الی۳ ضربه وارد می‌کنند. اما در درگیری آن شب بیش از ۳۰ ضربه زده شده که چند مورد آن به طرف شاهرگ و یک ضربه شدید به قلب زده شده به طوری که گوشت آن قسمت درآورده شده است تمامی این موارد از لحاظ حقوقی برای ما ابهام دارد.

 عرفانیان‌کاسب خاطرنشان کرد: رئیس زندان، افسر نگهبان و سایر مسئولان زندان در این خصوص باید  پاسخگو باشند.

 وی در خاتمه گفت: مادر علیرضا از آقای حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی می‌خواهد که خون فرزندش و کسانی که سرنوشتی مانند وی دارند پایمال نشود و کسانی که در این قضیه قصور داشته‌اند مشخص شوند و همچنین اصل تفکیک زندان هم اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز