خبرگزاری کار ایران

کدخدایی در نشست خبری مطرح کرد؛

برگزاری جلسات انتخاباتی شورای نگهبان با چهره‌های سیاسی/ اظهارات خاتمی برایم اهمیتی ندارد/ شرط تایید صلاحیت محمود صادقی

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۰۴

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با گفت‌وگو با چهره‌های سیاسی در رابطه با ابهامات انتخابات به ویژه چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: جلساتی برگزار می‌شود که ما آنها را خبری نکرده‌ایم و لازم هم نیست خبری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خود با اصحاب رسانه پس از تشریح اعلام نظرات شورای نگهبان در خصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات حضور پگاه آهنگرانی در شورای نگهبان گفت: ایشان در حال تهیه مستندی هستند و درخواست مصاحبه دادند و مصاحبه انجام شد و پیشنهاد بنده هم در پایان مصاحبه مطرح شد. 

کدخدایی در پاسخ به سوال ایلنا در رابطه با نقل قولی از وی با مضمون اینکه برای انتخابات پیش رو سه مبحث فساد مالی، فساد اخلاقی و مقابله با اصل نظام در اولویت قرار دارد و شورای نگهبان با دست بازتری به صلاحیت‌ها رسیدگی خواهد کرد، در خصوص صحت یا عدم صحت این نقل قول گفت: البته شورای نگهبان همیشه این اولویت‌ها را داشته و همیشه مورد تاکید بوده است. همچنین افرادی که ضدیت با نظام داسته باشند را ما بطور ویژه بررسی خواهیم کرد. من این سه معیار را به عنوان اصل کلی بیان کردم و روش ما همیشه قانون است. در این انتخابات هم ما قانون را به طور کامل مدنظر قرار خواهیم داد.

وی در خصوص اینکه سخنگوی کمیسیون شوراها خبر از تشکیل کارگروه برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به اصلاح قانون انتخابات داده است، گفت: جزئیاتی در این خصوص ندارم و هر زمان کارشناس ما را دعوت کند، در کارگروه شرکت خواهیم کرد.

کدخدایی در رابطه با گفت‌وگو با چهره‌های سیاسی در رابطه با ابهامات انتخابات به ویژه چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: جلساتی برگزار می‌شود که ما آنها را خبری نکرده‌ایم و لازم هم نیست خبری شود.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات گفت: ما نظرمان را به وزارت کشور اعلام کردیم و هماهنگی خوبی بین ما و دولت برقرار است.

وی در خصوص شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی گفت: ایشان تهمتی را مطرح کردند و ما هم به کمیته نظارت بر عملکرد نمایندگان اعلام کردیم که ایشان باید اتهام خود را اثبات کنند.

کدخدایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شکایت شورای نگهبان در تایید صلاحیت نمایندگان تاثیر دارد یا خیر، گفت: اگر نتوانند اتهامات خود را ثابت کنند قطعا در تایید صلاحیتشان تاثیر دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست رییس‌جمهور برای افزایش اختیاراتش گفت: این مساله ربطی به ما ندارد و اختیارات همه نهادها در قانون اساسی آمده است. اگر همه نهادها و افراد به قانون عمل کنند، کشور گلستان می‌شود.

کدخدایی در رابطه با اینکه برخی به روال انتخابات ٨٨ ایراد داشتند اما سال‌های بعد و پس از پیروزی دیگر ابهامی را مطرح نکردند، گفت: مملکت ما آزاد است و هرکس هر حرفی می‌زند و توهین و افترا هم معیار معینی ندارد. گوش ما این حرف‌ها را نمی‌شنوند و اگر ما مباحثی را مطرح می‌کنیم برای آگاه‌سازی مردم است.

وی در رابطه با تهیه آیین‌نامه اموال مسئولان گفت: این مساله مربوط به قوه قضاییه و قوه مجریه است و هرگاه نیاز به همکاری شورای نگهبان باشد، ما آماده هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با اظهارنظر برخی مسئولان و فعالان سیاسی در رابطه با عدم استقبال مردم از انتخابات گفت: مردم به این حرف‌ها گوش نمی‌دهند و مردم به این علت که نظام خود را دوست دارند در زمان انتخابات حضور گسترده دارند.

وی در رابطه با اینکه شورای نگهبان با واژه‌های انگلیسی در مصوبات مخالفت می‌کند، گفت: غالبا اگر واژه‌ها معادل فارسی داشته باشد از مجلس می‌خواهیم تا معادل فارسی را در قانون استفاده کند. جمعی از سیاستمداران نیز در قالب نامه‌ای از این اقدام شورای نگهبان تقدیر کردند.

کدخدایی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات محمدرضا خاتمی در دادگاه گفت: مایل نیستم در مورد اظهارات ایشان اظهار نظر کنم. البته اظهاراتشان برای من اهمیت هم ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز