خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

به‌دور از مانع‌تراشی، بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی از واحدهای تولیدی حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۹۶

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، گفت: به دور از بهانه‌جویی و مانع‌تراشی هم بانک‌ها و هم مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا از واحدهای تولیدی حمایت کنند.

به گزارش ایلنا، بابک دین‌پرست در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استانداری اردبیل، اظهار کرد: هر چند در نیمی از استان‌های کشور آمار بیکاری کاهش یافته، اما همچنان نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد است که ضرورت دارد نسبت به تعدیل و کاستن از این آمار تلاشی جدی و فراگیر را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور اخیرا اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی را در تحقق شعار سال به استان‌ها اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین این برنامه‌ها که جزو ۷ ماموریت فرمانداران و استانداران محسوب می‌شود حمایت و کمک به واحدهای راکد، نیمه فعال و تازه کار است تا با حمایت همه جانبه این واحدها در مسیر رونق تولید قرار گیرند.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ضرورت ممانعت از تملک واحدهای تولیدی را توسط بانک‌های عامل یادآور شد و گفت: در کنار همراهی بانک‌ها باید این واحدها در مناطق مختلف استان ظرف چند ماه تعیین تکلیف شوند تا به نوعی مراقبت از واحدهای تولیدی بحرانی به انجام رسیده و تا حد امکان زمینه بازگشت این واحدها به چرخه فعالیت مجدد مهیا شود.

دین‌پرست بیان کرد: به دور از بهانه‌جویی و مانع‌تراشی هم بانک‌ها و هم مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا از واحدهای تولیدی حمایت کنند و در این زمینه در سال جاری تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی و تولیدی با پیشرفت ۶۰ درصد در اولویت قرار گرفته است.

وی به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در توان افزایی تولید قطعات و مجموعه‌های تاثیرگذار در فرآیند تولید اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت اقصادی در کشور به سمت مطلوبیت به پیش می‌رود، به طوری که میانگین مشارکت اقتصادی در کشور هم اکنون به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به بازدیدهای خود از طرح‌های متعدد تولیدی و اقتصادی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در شمال استان اردبیل طرح‌های خوبی اعم از راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای، اجرای پایاب سد خدافرین، توسعه اراضی آبی و همچنین توجه به صادرات غیرنفتی مورد دقت و اهتمام جدی بوده و به نظر می‌رسد با تکمیل این پروژه‌ها به ویژه منطقه آزاد، اقتصادی و راه آهن تحول و پویایی در استان اردبیل نمودی عینی پیدا کند.

دین‌پرست با قدردانی از استاندار اردبیل در پیگیری جدی پروژه‌های متعدد این استان برای تکمیل و رونق اشتغال تصریح کرد: بالاتر از مقام عالی استان فرمانداران اهتمام جدی به شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع آنها داشته باشند که در هفت سیاست راهبردی وزارت کشور اصلی‌ترین مسئولیت و ماموریت نیز بر عهده فرمانداران گذاشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز