خبرگزاری کار ایران

جزئیات حضور وزیر خارجه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی/ ظریف: سیاست آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۴۲۷

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نشست امروز کمیسیون امنیت ملی با حضور وزیر امور خارجه و به منظور بررسی و تبادل نظر پیرامون آخرین مسائل و تحولات سیاست خارجی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علی نجفی خوشرودی در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ظریف در این جلسه با اشاره به راهبرد آمریکا مبنی بر فشار حداکثری بر ایران تصریح کرد که سیاست آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده و البته ایران نیز موفق شده اجماع جهانی علیه خود را بشکند. ظریف همچنین با اشاره به تروریسم و جنگ اقتصادی آ‌مریکا علیه کشورهای مختلف از جمله ایران تاکید کرد که جنگ اقتصادی از اقدام نظامی بدتر است چون غیرنظامیان را نشانه می‌رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: ظریف تلاش برخی کشورها در اجلاس موسوم به معامله قرن را بیهوده خواند و تصریح کرد که این تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

وی افزود: وزیر امور خارجه با ارائه گزارشی از تحرکات و سفرهای اخیر در روابط با کشورهای همسایه و منطقه بر اهمیت این کشورها در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و این رایزنی‌ها و سفرها از جمله سفر نخست‌وزیر ژاپن و سفر وزیر امور خارجه آلمان به ایران و همچنین سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به تاجیکستان و قزاقستان جهت شرکت در دو اجلاس مهم سیکا و شانگهای و دیدار سران در حاشیه این اجلاس از جمله با روسای جمهور روسیه و چین را در شرایط کنونی تاثیرگذار خواند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد:‌ تعدادی از اعضای کمیسیون نیز به طرح نقطه نظرات خود پرداختند و از تحرکات و ابتکارات دستگاه دیپلماسی در روابط با کشورهای منطقه استقبال کردند و از این سیاست اعلام حمایت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز