خبرگزاری کار ایران

بعیدی‌نژاد:

برنامه موشکی ایران تنها برنامه موشکی بالستیک در منطقه نیست

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۹۰۳

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، در رشته توییتی اظهار کرد که نگرانی آمریکا از برنامه موشکی ایران به علت بومی شدن، تنوع، پیشرفته بودن و قدرت بازدارندگی بالای آن است.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس در رشته توییتی نوشت: اطلاعات برنامه‌های موشکی کشورهای منطقه نشان می‌دهد که بر خلاف جنجال‌های تبلیغاتی که بر سر برنامه موشکی ایران به راه افتاده، عربستان، اسرائیل، مصر و حتی امارات از دهه‌ها پیش برنامه‌های موشکی بسیار وسیعی را با همکاری دیگران طراحی کرده و موشک‌های با بُردهای بسیار بالایی را تولید می‌کنند.

وی افرود: عربستان از زمان جنگ ایران و عراق با خرید تکنولوژی موشک‌های چینی Dong Feng اقدام به احداث چهار یا پنج سایت زیرزمینی موشکی تحت مدیریت واحد نیروی راهبردی موشکی نموده است. علاوه بر موشک‌های کوتاه بُرد تا ۱۰۰۰ کیلومتر، عربستان ذخایری از انواع موشک‌های بالستیک میان بُرد نیز در اختیار دارد.

بعیدی‌نژاد در توییتی دیگر اظهار کرد: اسرائیل بدلیل برنامه هسته‌ای نظامی خود، همزمان برنامه موشکی وسیعی را هم برای حمایت از برنامه هسته‌ای خود و هم برنامه‌ای فعال در حوزه‌ی سلاح‌های متعارف طراحی و به اجرا در آورده است. موشک‌های بالستیک نوع جریک و-۳ چند هزار کیلومتر بُرد دارد که می‌تواند کشورهای منطقه را هدف خود قرار دهد.

وی در ادامه نوشت: مصر از دهه‌ها قبل از زمان عبدالناصر با کمک کشورهای اروپایی و بعد با کمک اتحاد شوروی و بعدها چین و کره شمالی برنامه‌های متعدد موشکی را طراحی و اجرا نموده است که چندین نوع موشک بالستیک را تولید می‌کند. امارات نیز در سال‌های اخیر به خرید پیشرفته‌ترین سیستم‌های موشکی مبادرت کرده است.

سفیر ایران در لندن افزود: برنامه موشکی ایران تنها برنامه موشکی بالستیک در منطقه نیست. نگرانی آمریکا، اسرائیل و متحدین منطقه‌ای آنها از برنامه موشکی ایران به علت بومی شدن، تنوع، پیشرفته بودن و قدرت بازدارندگی بالای آن ست که امکان طراحی برنامه‌های جنگی و تهدیدات نظامی علیه ایران را بسیار سخت و پرهزینه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز