خبرگزاری کار ایران

آیین نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» در دستور کار هیئت وزیران قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۰۷۴

مدیریت سبز در حقیقت نحوه عملکرد زیست محیطی سازمان ها، ارگان ها و شرکت های دولتی و غیردولتی است به گونه ای که منجر به کاهش مصرف انرژی، آب و کاهش مصارف غیرضروری و اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع در دستگاه های فوق شود.

به گزارش ایلنا، در جلسه اصلی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست که به ریاست وزیر راه و شهرسازی ۲۹ اردیبهشت تشکیل شد آیین نامه اجرایی پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، موضوع «برنامه مدیریت سبز» تصویب و جهت تأیید نهایی به هیئت وزیران ارسال شد.

تصویب واردات خودرو با کاربری تاکسی برای حمل و نقل عمومی درون و برون شهری

وزارت کشور به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ارتقا کیفیت خدمات رسانی به شهروندان، پیشنهاد صدور مجوز واردات ناوگان کارکرده ۱ تا ۵ سال با کاربری تاکسی و اتوبوس شهری از سایر کشورها و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ایران را جهت سیر مراحل تصمیم به دولت ارائه نمود.

موضوع در جلسات تخصصی کمیسیون مطرح و باتوجه به اعلام نظر معاونت حقوقی رئیس جمهور و مخالفت سازمان های ملی استاندارد ایران و حفاظت محیط زیست مبنی بر عدم امکان صدور تأییدیه های استاندارد و زیست محیطی برای خودروهای کارکرده،‌ موضوع به وزارت کشور بازگشت تا با همکاری دستگاه های مربوط،‌ شهرهای دارای اولویت و رویکرد خودرو نو محسابه و متن جدید پس از بازنگری به کمیسیون ارائه شود.

درنهایت براساس توافقات حاصله و شرایط تولید داخلی اتوبوس مقرر شد صرفا آیین نامه واردات خودروهای نو با عمر حداکثر پنج سال برای کاربری تاکسی درون و برون شهری تنظیم و به هیئت دولت ارائه شود.

سرانجام این پیشنهاد در جلسه اصلی کمیسیون امور زیربنایی مطرح و با توافق اعضا به تصویب رسید و در دستور کار هیئت وزیران قرار گرفت.

صدور مجوز واردات خودرو برای پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار اینچه برون

باتوجه به شرایط ناهموار و کوهستانی موقعیت اجرای پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار – اینچه برون و نیز به دلیل بسته بودن سامانه ثبت سفارش مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت و درنتیجه عدم امکان ثبت سفارش خودروهای مورد نیاز، وزارت راه و شهرسازی درخواست صدور مجوز لازم جهت ثبت سفارش و واردات خودروهای عملیاتی خاص برای تردد در مسیر مربوط از سوی پیمانکار خارجی را به هیئت دولت ارسال کرد.

موضوع فوق با تأکید بر همکاری وزارت صمت بر فراهم نمودن ثبت سفارش خودروهای موصوف در جلسه اصلی کمیسیون صنعت تصویب شد.

آیین نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» تصویب شد

مدیریت سبز، مجموعه ای از مطالعات و اقدامات جامع، هدفمند و مستمری است که در سطوح مختلف دستگاه های دولتی و غیر دولتی صورت می گیرد تا وضعیت موجود سازمان را در جهت نیل به وضعیت مدیریت سبز ارتقاء و تداوم بخشد. مدیریت سبز در حقیقت نحوه عملکرد زیست محیطی سازمان ها، ارگان ها و شرکت های دولتی و غیردولتی است به گونه ای که منجر به کاهش مصرف انرژی، آب و کاهش مصارف غیرضروری و اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع در دستگاه های فوق گردد.

سازمان حفاظت محیط زیست براساس بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، آیین نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» را برای سیر مراحل تصویب به دولت ارائه کرد.

آیین نامه مربوط در جلسه اصلی کمیسیون صنعت برررسی و تصویب و جهت اخذ تصمیم نهایی، به هیئت وزیران ارسال شد.

گفتنی است جلسه اصلی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، رضا اردکانیان وزیر نیرو، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امیرمحمود غفاری دبیر کمیسیون و نمایندگان وزارت خانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی و کشور،  سازمان های ملی استاندارد ایران، برنامه و بودجه کشور و حفاظت محیط زیست، استانداری سیستان و بلوچستان و معاونت حقوقی رئیس جمهور روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز