خبرگزاری کار ایران

پمپئو:

ایران هیچ‌کدام از خواسته‌های دوازده‌گانه ما را اجرا نکرده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۲۱۸

وزیر امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: ایران هیچ‌کدام از خواسته‌های دوازده‌گانه ما را اجرا نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مورد افزایش اختلاف میان ایران و آمریکا گفت: ما دوازده تغییر را که می‌خواستیم در رفتار جمهوری اسلامی ایران و سران آنها ببینیم اعلام کردیم اما ایران هیچ‌کدام از خواسته‌های دوازده‌گانه را اجرا نکرده است.

وی در ادامه در مورد تاثیر تبادل زندانیان در بهبود روابط ایران و‌ آمریکا گفت: همیشه معتقدم که هر کاری که کسی بتواند انجام دهد که اعتماد را ایجاد کند، اقدام مثبتی است بنابراین آزادی زندانیان گامی اعتمادساز است.

پمپئو در ادامه ایران را به انجام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه محکوم کرد و در این باره مدعی شد: ایران با حضور در کشورهای مختلف و نفوذ در این کشورها، باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است ما می‌خواهیم این اقدامات را محدود کنیم.

وی همچنین در مورد نقش ایران در حادثه الفجیره مدعی شد: ما هنوز به جمع‌بندی قطعی در این زمینه نرسیدیم. اما شکل این حمله و شواهدی که وجود دارد، این احتمال را تقویت می‌کند که ایران در این حمله نقش داشته باشد.

این مقام کاخ سفید هم‌چنین درباره توییت تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران گفت: ما اعلام کرده‌ایم که اگر منافع ایالات متحده هدف قرار گیرند، چه به صورت مستقیم توسط ایران و چه توسط نیروهای نیابتی آنها، ما به شدت پاسخ خواهیم داد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز