خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

از مجلس می‌خواهیم لایحه جامع انتخابات را زودتر در دستور کار قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۸۲

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انتخابات هیات رئیسه مربوط به مسائل داخلی مجلس است دولت هیچ دخالتی در این حوزه ندارد و نظر مجلس است که چه کسی را به عنوان رییس و نواب و اعضای هیات رئیسه انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: موضوع انتخاب رئیس، نواب و اعضای هیئت رئیسه در مجلس شورای اسلامی در جریان است. چون این موضوع مربوط به مسائل داخلی مجلس است دولت هیچ دخالتی در این حوزه ندارد و نظر مجلس است که چه کسی را به عنوان رییس و نواب و اعضای هیات رئیسه انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان محترم مجلس هر انتخابی که داشته باشند قطعا برای دولت و اعضای دولت قابل احترام است.

 امیری در ادامه با اشاره به لایحه جامع انتخابات گفت: لایحه جامع انتخابات محصول یک کار مفصل کارشناسی بود که با مشارکت کنش‌گران سیاسی، کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین سیاست‌های انتخاباتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد هم در این لایحه اعمال شد. این لایحه در ماه بهمن سال گذشته با دوفوریت تحویل مجلس شد که متاسفانه فوریت رای نیاورد.

وی گفت: در همان زمان طرحی را در زمینه انتخابات، نمایندگان مجلس تهیه کرده بودند، ما خواهش کردیم به این لایحه که خیلی از مشکلاتی که در دوران انتخابات پیش می‌آید را رفع و رجوع کرده توجه کنند و در دستور کار مجلس قرار گیرد.

امیری در توضیح تفاوت لایحه جامع انتخابات با طرح انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گفت: مدار طرح مجلس استانی شدن انتخابات بود اما موضوعات دیگری هم داشت. این طرح بعد از اینکه در مجلس مطرح شد در شورای محترم نگهبان برگشت خورد. طرح مجلس بخش کوچکی از مشکلات انتخابات را پوشش می‌داد اما لایحه جامع همان طور که از اسمش مشخص است، همه مسائل قبل و بعد انتخابات را در نظر می‌گیرد.

وی در پایان گفت: ما با توجه به کارشناسی که لایحه جامع انتخابات دارد درخواست داریم این لایحه در دستور کار قرار گرفته و مورد بررسی قرار گیرد؛ چراکه حتما به نفع کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز