خبرگزاری کار ایران

تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی شیراز

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۵۳۱

هیئت وزیران طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی شیراز را به‌منظور دستیابی به راهکار‌های جامع و پایدار، هدف‌گذاری توسعه منطقه تصویب کرد.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران در جلسه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی شیراز را تصویب کرد.

براساس این مصوبه هرگونه عملیات اجرایی با رعایت کلیه ضوابط و مقررات از جمله ملاحظات زیست محیطی (برنامه مدیریت زیست محیطی) انجام می­‌شود.

گفتنی است استان فارس، در عرصه صنعت و معدن و تجارت از استان‌های مطرح کشور است و توسعه بخش صنعت استان بعد از انقلاب اسلامی و در سال‌های اخیر شتاب گرفته و امید است با اجرایی شدن سیاست‌های کلان دولت این پهنه زرخیز به یکی از مطرح‌ترین استان‌های صنعتی کشور تبدیل شود.

واحدهای صنعتی فعال استان در بخش‌های صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، کاشی و سرامیک و چینی‌آلات، صنایع فلزی، ساخت و نصب تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع برق و الکترونیک و مخابرات، کنترل و خودکارسازی، فناوری اطلاعات، پودر و عصاره شیرین‌بیان، صنایع سلولزی و نیز صنایع قالب‌سازی و ساخت خودرو، همیشه و همواره قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصربه‌فردی را در کشور و منطقه و حتی جهان از خود ارائه داده‌اند.

برنامه‌ریزی برای رسیدن به توسعه پایدار در راستای استقلال اقتصادی و اجتماعی برای کشور ضروری به نظر می‌رسد. در این میان انتخاب راهبردی مناسب برای به‌کارگیری ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی جامعه با توجه به ساختار اقتصادی اهمیت خاصی دارد. منطقه ویژه اقتصادی شیراز در راستای افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی به درامدهای حاصل از صدور نفت خام بر پایه اهدافی نظیر جذب سرمایه خارجی، انتقال فن‌آوری و ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، تقویت صنایع داخلی، پیشرفت فن‌آوری، جهش صادراتی و افزایش رفاه اقتصادی شکل گرفته است. تدوین طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی شیراز، به‌منظور دستیابی به راهکارهای جامع و پایدار، هدف‌گذاری توسعه منطقه و ارائه راهکار پیشنهادی توسعه آن انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز