خبرگزاری کار ایران

ظریف پس از دیدار با همتای هندی خود مطرح کرد؛‌

تبیین مواضع ایران برای دهلی‌نو/ اقدامات و خراب‌کاری‌های مشکوک در منطقه را پیش بینی کرده‌بودیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۱۳۵

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نگرانی‌هایی از اقدامات و خراب‌کاری‌های مشکوکی که در منطقه صورت می‌گیرد، وجود دارد که ما قبلا هم اینگونه اقدامات را پیش‌بینی کرده بودیم که تلاش می‌کنند به تنش دامن بزنند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف پس از دیدار با سوشما سوآراج، در تشریح مباحث مطرح شده در این دیدار گفت: جلسه بسیار خوبی بود. در مورد آخرین تحولات در بحث برجام، اقدامات جمهوری اسلامی ایران توضیحات کافی ارائه و مواضع جمهوری اسلامی ایران تبیین شد.

وی ادامه داد: همانطور که ما این روزها برای شرکای نزدیکمان من جمله روسیه مواضع ایران را تبیین کردیم؛اینجا نیز این مواضع تبیین شدو اهمیت اجرای برجام توسط وزیر امور خارجه هند مانند همه طرف‌های دیگر  که ایران باید از منافع برجام بهره‌مند شود تاکید شد. ما هم تاکید کردیم که جمهوری اسلامی در چهارچوب برجام اقدام کرده است. 

وی افزود: در این جلسه همچنین درمورد مسائل منطقه و خطراتی که افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا تلاش دارند در منطقه تحمیل کنند بحث شد. نگرانی‌هایی  از اقدامات و خراب‌کاری‌های مشکوکی که در منطقه صورت می گیرد، وجود دارد  که ما قبلا هم اینگونه اقدامات را پیش‌بینی کرده بودیم که تلاش می‌کنند به تنش دامن بزنند. 

وزیر امور خارجه گفت: در این زمینه به مباحث مربوط به انرژی، مباحث مربوط به استفاده از چابهار و همینطور روابط دو جانبه خوب ایران و هند و میزان بالای تجارت بین دو کشور اشاره کردیم و بر تلاش هر دو کشور برای حفظ این میزان تاکید شد. 

وی ادامه داد: در مورد موضوع افغانستان و تحولات اخیر در مبارزه با تروریست نیز گفت‌وگو‌های بسیار خوبی صورت گرفت و اینگونه گفت‌وگو‌ها برای روابط دو کشور حتما ضروری است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز