خبرگزاری کار ایران

مأموریت به مرکز پژوهش‌های مجلس درباره بررسی نحوه ادامه فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۴۴۸

در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مرکز پژوهش‌های مجلس درباره بررسی نحوه ادامه فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت مجزا از وزارت علوم مأموریت داده شد.

به گزارش ایلنا، در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته معلم در ۱۴ محور خلاصه شد که عبارتند از: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه تولید سرمایه انسانی، سند ۲۰۳۰، تربیت نیروی انسانی، سند تحول بنیادین، سازمان پژوهش، دانشگاه فرهنگیان، المپیادها، نشاط و ورزش، کنکور، امور پرورشی، معیشت معلمان،  مدارس سیل‌زده، مهارت آموزی و اتحاد و وحدت.

به وزارت آموزش و پرورش دو هفته وقت داده شد تا گزارش دهند که برنامه‌های آنها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای آن در این محورها چیست.

همچنین طرح استفساریه "آیا قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۶۴ به عنوان یک قانون عام شامل قانون خاص مربوط به دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ می‌شود؟" تصویب نشد.

 درباره ادامه فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت مجزا از وزارت علوم بحث شد؛ قرار شد که یک ماه به مرکز پژوهش‌های مجلس وقت داده شود تا طرحی را در خصوص ادغام رشته‌های پزشکی در وزارت علوم تهیه کند.

همچنین اولویت‌های سال چهارم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی و مقرر شد تک تک اعضای کمیسیون پیشنهادات خود را در مدت یک هفته برای هیات رئیسه کمیسیون ارائه دهند تا اولویت‌های سال چهارم کمیسیون مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز