خبرگزاری کار ایران

خرازی در دیدار با وزیر خارجه اسبق فرانسه:

نفوذ ایران در کشورهای منطقه با زور اسلحه پدید نیامده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۳۸۷

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با وزیر امور خارجه اسبق فرانسه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا،  سیدکمال خرازی که در فرانسه به سر می‌برد با «هروهدوشارت» فرانسه ملاقات کرد.

در این ملاقات تحولات منطقه، روابط ایران و فرانسه و برجام مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

خرازی با اشاره به نقش آمریکا در ایجاد بحران و تنش در منطقه، اروپا و جهان اظهار داشت: استراتژی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ازیک‌طرف ایجاد اختلاف در اروپا و جلوگیری از انسجام آن و از طرف دیگر نابودی برجام است.

وی افزود: ترامپ در سطح منطقه نیز ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی با هدف تکمیل اشغال فلسطین، سعی دارد با تحقیر برخی رژیم‌های وابسته عرب و گسترش ایران‌هراسی به اخاذی از آن‌ها اقدام کند.

خرازی ضمن تشریح آخرین وضعیت برجام و ضرورت اجرای تعهدات اروپا به‌منظور حفظ آن گفت: واکنش اروپا در این زمینه نشان خواهد داد که اروپا تا چه حد در جهت استقلال خود گام بر خواهد داشت.

خرازی در خصوص سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه ضمن تأکید بر نقش کشورمان در ایجاد ثبات در منطقه تصریح کرد: نفوذ ایران در کشورهای منطقه با زور اسلحه پدید نیامده است، بلکه حاصل نفوذ معنوی در قلب ملت‌هاست.

دوشارت هم با تأکید بر اهمیت انسجام و استقلال اروپا بیان کرد: استفاده از قدرت دلار به‌عنوان ابزار مجازات کشورهای دیگر غیرقابل‌قبول است.

وی افزود: ایران جایگاه بسیار مهمی در منطقه دارد و گفتگو و تعمیق روابط فرانسه با ایران برای توسعه صلح و امنیت در منطقه حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه اسبق فرانسه درباره توافق هسته‌ای اظهار داشت: توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ توافقی بین‌المللی است و همه باید در حفظ آن بکوشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز