خبرگزاری کار ایران

کمال خرازی در دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فرانسه:

مردم ایران نسبت به اروپا بدبین هستند/ با تسریع در اجرای اینستکس، از مرگ برجام جلوگیری کنید

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۵۹۹

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به تصمیم ایران برای تعلیق مرحله‌ای تعهدات خود و در نظر گرفتن فرصت ۶۰ روزه برای طرف‌های مقابل در توافق هسته‌ای برجام گفت: فرصت خوبی برای اروپاست که با تسریع در اجرایی کردن اینستکس، کندی اقدام گذشته خود را جبران و از مرگ برجام جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا،  سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان که برای شرکت در مجمع رهبران برای صلح به پاریس سفر کرده است، با خانم ماریل دو سارنز، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه ملاقات کرد.

خانم دو سارنز با ابراز خرسندی از این دیدار و تأکید بر اهمیت ایران، خواستار شنیدن دیدگاه دقیق تهران در خصوص تصمیم اخیر مبنی بر تعلیق اجرای برخی تعهدات برجامی شد.

وی گفت: این تصمیم و خروج ایران از برجام می‌تواند نتایج مثبت و ثبات ایجادشده بعد از توافق هسته‌ای را با مشکل مواجه سازد که این امر جای نگرانی دارد.

کمال خرازی نیز در توضیح مواضع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مردم ایران نسبت به اروپا به دلیل اجرا نکردن تعهدات برجامی آن‌ها و تبعیت از سیاست‌های تحریمی ترامپ و تن دادن به تصمیم‌های فراملیتی آمریکا به‌شدت بدبین هستند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران با صداقت مذاکره کرد و در نتیجه آن توافق هسته‌ای که مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل هم قرار گرفت، حاصل شد؛ لیکن با وجود اجرای تعهدات از سوی ایران، اروپا فقط به موضع‌گیری سیاسی بسنده و در عملی کردن تعهدات خود کوتاهی کرد.

خرازی ادامه داد: در نتیجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مفاد برجام تصمیم به تعلیق اجرای برخی از تعهدات خود گرفت.

وی گفت: فرصت دوماهه، فرصت خوبی برای اروپاست که با تسریع در اجرایی کردن اینستکس برای تسهیل در مبادلات تجاری و مالی، کندی اقدام گذشته خود را جبران و از مرگ برجام جلوگیری کند.

همچنین رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه نیز با ابراز ناراحتی از تصمیمات فراملیتی و فشارهای آمریکا به اروپا و انتقاد از خروج آمریکا از برجام، اذعان کرد برجام نتوانسته در عمل خوب جلو برود.

وی اظهار کرد: اروپا و فرانسه برای پیشبرد و حفظ برجام، اراده و حسن نیت دارند و امیدواریم به راه‌حل مناسبی برسیم.

دو سارنز همچنین بر اهمیت تبادل هیئت‌های پارلمانی بین دو کشور برای شناخت بهتر واقعیت‌ها و دیدگاه‌های طرفین تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز