خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام خبر داد:

شناسایی ۲۰۰ نفر از محکومان متواری در استان ایلام

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۳۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: تاکنون ۲۰۰ نفر از محکومان متواری در استان با همکاری نهادهای ذیربط شناسایی شده که ۱۲۸ نفر از آنها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

به گزارش ایلنا، عبدالوهاب بخشنده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در گفتگو با روابط عمومی دادگستری استان ایلام گفت: تاکنون ۲۰۰ نفر از محکومان متواری در استان با همکاری نهادهای ذیربط شناسایی شده که ۱۲۸ نفر از آنها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی افزود: سامانه (سجام) جمع آوری گزارشات مردمی در استان ایلام فعال است و مردم هر گونه مشاهده تخلف، انتقاد، پیشنهاد خود را از طریق این سامانه به اطلاع و همکاری دستگاه های اجرایی و مرتبط با موضوع منعکس و پیگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اضافه کرد: در بحث مطالبه مهریه زوجین، سال گذشته ۳/۶ درصد و طلاق توافقی ۸/۲ درصد کاهش داشته است.

وی اظهارداشت: سامانه (تصمیم ) در جهت رصد دقیق آمار طلاق و غربالگری زوجین قبل از ورود به مراجع قضایی و ثبت پرونده با همکاری بهزیستی استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی «سامانه تصمیم»سازش قبل از ثبت پرونده در محاکم قضایی است گفت: هدف این سامانه بررسی مشکلات زوج ها قبل از تشکیل پرونده در دادسرا و بررسی آن توسط تیم غربالگری متشکل از روان شناس، مشاور و مددکار است.

بخشنده یادآور شد: نظارت بر اجرای درست پروژه نماد ( نظام مراقبت از دانش آموزان) با همکاری معاونت پیشگری از وقوع جرم دادگستری و آموزش و پرورش از برنامه های مهم این معاونت در سال ۹۷ است.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۰ نفر از معتادان به همراه ۱۴۰ نفر از اعضای خانواده های خود در دوره های بازاجتماعی نمودن به زندگی و سبک زندگی اسلامی ایرانی در زندان دالاب ایلام برگزار شد شرکت کردند.

وی ادامه داد: ۱۸ درصد از پرونده های درخواست طلاق در مراکز مشاوره تخصصی خانواده منجر به سازش و بازگشت زوجین به زندگی شده است.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم استان بیان داشت: سال گذشته ۳۰هزار و ۸۵۳ پرونده های حقوقی و ۴۷ هزار و ۴۲۲ پرونده کیفری جهت رسیدگی در محاکم قضایی استان تشکیل شده است.

افزایش ساعت آموزش پیش از عقد، نظارت و بازرسی از مراکز مشاور خانواده، اجرا و نظارت بر طرح پژوهشی پیشگیری از خشونت در شهرستان ملکشاهی و بررسی علل و عوامل خشونت در دانش آموزان متوسطه، برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی برای سربازان وظیفه در یگان های انتظامی و نظامی ، اجرای برنامه رفع نقاط حادثه خیز ، برگزاری دوره های آموزش حقوقی برای سردفتران ازدواج و طلاق، تشکیل کارگروه صیانت از منابع آب و بازدید از حوزه های آب ریز از مهمترین برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال ۹۷ بوده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز