خبرگزاری کار ایران

دستمالچیان در گفت‌وگو با ایلنا:

سیاست‌های ترامپ، برای اولین‌بار اروپا را مقابل آمریکا قرار داد/ دوران اقدامات بی‌پاسخ رژیم صهیونیستی تمام شده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۳۷۵

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: باید این را مدنظر قرار دهیم که با آغاز اتخاذ سیاست‌های نابخردانه ترامپ، برای اولین بار اروپایی‌ها نه تنها از اقدامات یکجانبه‌گرایانه و افراطی ایالات متحده فاصله می‌گیرند بلکه آن را محکوم نیز می‌کنند. بارها شاهد این بودیم که سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا اعلامیه صادر کرده و از اقدامات ترامپ ابراز ناخشنودی کردند.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به ادعای نتانیاهو مبنی بر اینکه حماس از ایران برای گشودن آتش بر اراضی اشغالی دستور گرفته است، در خصوص ارتباط این ادعا و تلاش رژیم صهیونیستی برای وارد کردن ترامپ به یک تنش منطقه‌ای با ایران گفت: اقدامات اخیر ترامپ برای فشار بر ایران و همچنین ازدیاد عرصه‌های تحریم واکنشی از سوی ایالات متحده به شکست‌های فاحش سیاسی این کشور در منطقه خاورمیانه بوده که ضربات و تهدیدات سهمگینی را متوجه منافع این کشور از سوی گروه‌های مقاومت کرده است.

وی ادامه داد: ادعای رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل این است که جمهوری اسلامی ایران نقش لیدر و رهبری گروه‌های مقاومت را ایفا می‌کند در حالیکه مقاومت در لبنان، فلسطین و یمن مستقلا در حال مبارزه با مزدوران منطقه‌ای هستند و اقدامات آنها نیز در چهارچوب دفاع مشروع تعریف می‌شود و البته ایران هم  همواره بر حمایت معنوی از گروه‌های مقاومت تاکید داشته است.

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: امروز مثلت منحوس سعودی، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در اقدامات شومی که در منطقه انجام داده‌اند و در حمایت از نیروهای تکفیری و جنگ‌های نیابتی در منطقه شکست خورده‌اند، بنابراین ترامپ و نتانیاهو می‌خواهند در یک جنگ روانی ایران را وارد بازی خود کنند.

وی افزود: باید این را مدنظر قرار دهیم که با آغاز اتخاذ سیاست‌های نابخردانه ترامپ، برای اولین بار اروپایی‌ها نه تنها از اقدامات یکجانبه‌گرایانه و افراطی ایالات متحده فاصله می‌گیرند بلکه آن را محکوم هم می‌کنند. بارها شاهد این بودیم که سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا اعلامیه صادر کرده و از اقدامات ترامپ ابراز ناخشنودی کردند.

دستمالچیان با اشاره به اقدامات رئیس‌جمهور ایالات متحده در حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی و همراهی با زیاده‌خواهی‌های این رژیم گفت: اقدام ترامپ در انتقال سفارت ایالات متحده به بیت المقدس نیز با دیوار بلند مخالفت جهانی و حتی شرکای اروپایی این کشور مواجه شد و پس از آن نیز با انضمام غیرقانونی جولان به سرزمین‌های اشغالی باز همین رفتار از طرف جامعه بین‌الملل مشاهده شد. امروز هم فشارهایی که به بهانه‌های مختلف بر ایران وارد می‌کنند، کاملا یکجانبه و غیر‌قانونی بوده و مشمول همراهی جامعه جهانی نمی‌شود

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز «گروه بی» در تلاش است ترامپ را به بازی خطرناک جنگ با ایران وارد کنند. با این‌حال اما به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور ایالات متحده در مقابل این زیاده‌خواهی ایستادگی می‌کند چرا که یکی از شعارهای اصلی وی در مبارزات انتخاباتی این بود که اسلاف او ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه روی دست آمریکا گذاشته‌اند که تنها به ضرر مردم این کشور تمام شد و عایدی نیز نداشت.

سفیر اسبق ایران در اردن گفت: در همین راستا در روزهای اخیر شاهد بودیم که در ماجرای ونزوئلا جان بولتون هدف انتقادات ترامپ قرار گرفت که همه این مسائل را می‌توان ناشی از فشار افکار عمومی جهان و آمریکا دانست. این یک موضوع کاملا شکست خورده‌ای است و رئیس‌جمهور آمریکا هم باید بداند اگر این سیاست‌ها ادامه پیدا کند با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد و ایران در ۴۰ سال گذشته در مقابل قلدری آمریکا ایستاده است.

دستمالچیان با اشاره به اقدامات شکست خورده کاخ سفید در منطقه خاورمیانه افزود: آمریکا در یک ائتلاف با عربستان وارد جنگ یمن شد که در نهایت هیچ عایدی برای ایالات متحده نداشت و کنگره نیز اخیرا با تصویب قانونی از دولت خواست به حضور خود در این کشور پایان دهد اما ترامپ همچنان بازیچه دست بن‌سلمان و بن‌زاید قرار گرفته است.  

وی ادامه داد: نتانیاهو نیز شکست خورده نهایی این داستان است چرا که نیروهای تکفیری که این کشور و سعودی‌ها در منطقه برای نابودی مقاومت ایجاد کردند، نه تنها به هدف شوم خود نرسید بلکه باعث افزایش قدرت مقاومت در منطقه شد و ابتکار عمل را نیز به دست این نیروها داد. دیگر آن زمان که رژیم صهیونیستی بی مهابا غزه را بمباران می‌کرد و مقاومت توان پاسخ دادن نداشت، گذشته است که امروز مجبور می‌شود پس از دریافت پاسخ محکم و کوبنده از حماس تن به آتش‌بس دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز