خبرگزاری کار ایران

کدخدایی در نشست خبری:

برگزاری جلسات فوق‌العاده شورای نگهبان برای بررسی قانون انتخابات/ مصوبه‌ای درباره افزایش قیمت بنزین به دستمان نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۹۱

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جدول انتخابات از سوی وزارت کشور اعلام شده و ما قانون انتخابات را این هفته در دستور داشتیم اما نرسیدیم بررسی کنیم و قرار است برای این مطلب جلسات فوق‌العاده داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباسعلی کدخدایی در نخستین نشست خبری خود در سال جدید با ذکر این موضوع که نزدیک ماه رمضان هستیم و از همه دوستان التماس دعا داریم، گفت: اولین مصوبه‌ای که عرض می‌کنم طرح استفساریه جزء ٦ بند ث ماده ٨٨ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بود که مغایر با موازین شرع و قانون شناخته نشد.

وی ادامه داد: همچنین طرح دو فوریتی اقدام متقابل علیه ایالات متحده نیز در شورای نگهبان بررسی شد که این قانون نیز مغایر با شرع و قانون شناخته نشد.

کدخدایی در پاسخ به سوالی در خصوص قانون انتخابات و نظر شورای نگهبان گفت: جدول انتخابات از سوی وزارت کشور اعلام شده و ما قانون انتخابات را این هفته در دستور داشتیم اما نرسیدیم بررسی کنیم و قرار است برای این مطلب جلسات فوق‌العاده داشته باشیم و تلاش می‌کنیم نتیجه را در فرصت قانونی برای مجلس ارسال کنیم. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که قانون به انتخابات می‌رسد یا خیر.

وی درباره نحوه دریافت حقوق اعضای شورای نگهبان که در دستگاه‌های دیگر هم مشغول به خدمت هستند گفت:  کسانی که در جاهای دیگر استخدام هستند حق الزحمه دیگری را پرداخت می‌کنند و حقوق نمی‌دهد. ما که در دانشگاه هستینم حقوق را از آنجا می‌گیریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حقوق اعضای شورای نگهبان گفت: ما هم مانند تمام دستگاه‌ها هستیم و کلیه بودجه مصوب شده به ما تخصیص داده نمی‌شود. طبیعتا حقوق در شورای نگهبان پرداخت نمی‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص افزایش قیمت بنزین و استانی شدن انتخابات که گفته می‌شود به عدالت نزدیک نیست، گفت: شورای نگهبان در خصوص بنزین که مصوبه‌اش هنوز نیامده نمی‌تواند اظهار نظر کند. در خصوص قانون انتخابات اگر اشکالاتی وجود داشته باشد اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص مساله ممنوعیت سه دوره متوالی نمایندگان گفت: هنوز هیچ بررسی در این رابطه صورت نگرفته و نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که برای برخی از نمایندگان به وجود آمده در خصوص تایید صلاحیت‌ها برای این دوره گفت: باید ببینیم قانون چه می‌گوید اگر نه به همان شیوه قبلی عمل می‌کنیم.

کدخدایی در خصوص اینکه شورای نگهبان همواره از حجم بالای پرونده‌ها گلایه داشت و اینکه آیا راه حلی برای موضوع وجود دارد، گفت: هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و انتظار داشتیم قانون زودتر ابلاغ شود.

وی در خصوص توئیت خود که در آن از اساتید دانشگاه برای همکاری دعوت کرده بود، گفت: ما دو شورای مشورتی داریم و می‌خواهیم از مشورت اساتید استفاده کنیم. این مساله در امتداد کارهایی است که در پژوهشکده شورای نگهبان صورت می‌گیرد.

کدخدایی در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات هم گفت: در این خصوص روندهای متعدد و طولانی وجود دارد و در هر انتخابات ما مراحلی را طی می‌کنیم و کارهای تنگاتنگی با وزارت کشور وجود دارد و ما هم آماده نظارت هستیم.

وی در خصوص حجم بالای ثبت نام در انتخابات و بالارفتن هزینه برای کشور گفت: الان که من خدمت شما هستم قانون همان قانون گذشته است و اگر قانون جدید به تصویب برسد برخی از این اشکالات مرتفع خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رصد فعالیت‌های مجازی برای بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات گفت: ما قطعا این مسائل را مانند آنچه در خارج از فضای مجازی اتفاق می‌افتد رصد می‌کنیم.

وی در رابطه با مسئولانی که از فضاهای مجازی فیلتر شده استفاده می‌کنند، گفت: اگر آنها از اینترنت بدون فیلتر استفاده می‌کنند بحث جدایی است اما اگر کاری خلاف قانون صورت بگیرد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز