خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب اتحاد ملت به مناسبت روز کارگر

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۲۱۰

حزب اتحاد ملت طی بیانیه‌ای ضمن تبریک روز کارگر و معلم تاکید کرد: عدم توجه به کارگران و معلمین از انتقادهای وارد به جریان‌های مختلف سیاسی از جمله اصلاحات محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، حزب اتحاد ملت به مناسبت روز معلم و روز کارگر با صدور بیانیه ای نوشت: روز جهانی کارگر و روز ملی معلم، فرصتی برای توجه به مسائل این دو قشر است. امری که متأسفانه عدم توجه کافی به آن، از انتقادهای وارد به جریان‌های مختلف سیاسی از جمله اصلاحات محسوب می‌شود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

تحقق هرچه بیشتر توسعه، دموکراسی و حقوق بشر، بدون توجه به حقوق اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی میسر نیست. در این بین، دو جامعه بزرگ کارگران و معلمان که از اقشار مؤثر، مرجع و مورد احترام ایرانیان هستند، جایگاهی ویژه دارند. جایگاهی که با احساس و عاطفه ایرانیان در ارتباط است، محبوب مردم و جزئی از خاطره جمعی قاطبه شهروندان محسوب می‌شوند، منابع دینی سرشار از تمجید ایشان است و در معادلات عقلی اقتصادی و توسعه‌ای نیز اهمیتی بسزا و غیر قابل چشم‌پوشی دارند. جامعه مدنی، که از کلیدواژه‌های اصلی اصلاح‌طلبی است، بی کارگر و بی معلم، بی‌معناست. فرهنگ عمومی، از تحرکات این دو قشر بزرگ متأثر است و توسعه اجتماعی بدون توجه به آنها، نقطه آغاز ندارد. در یک کلام، معلم و کارگر، اصلی‌ترین اقشار جامعه‌ساز ایران هستند.

روز جهانی کارگر و روز ملی معلم، فرصتی برای توجه به مسائل این دو قشر است. امری که متأسفانه عدم توجه کافی به آن، از انتقادهای وارد به جریان‌های مختلف سیاسی از جمله اصلاحات محسوب می‌شود. موضوعی که بارها گفته شده، اهمیت آن نه تنها درک شده که عواقب آن بعضاً دیده شده اما تاکنون به دلایل مختلف که در جای خود قابل بررسی هستند، اقدام عاجلی برای حل آن صورت نگرفته است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با تبریک این دو مناسبت به همه کارگران نجیب و معلمان شریف کشور و حمایت از حقوق حقه آنها در زمینه‌هایی چون حق داشتن تشکل‌های مستقل و فعالیت مدنی، حق معیشت مناسب و حق مشارکت در تصمیمات خرد و کلان حکومتی که در سرنوشت و زندگی آنها تأثیرگذار است، بر سهم خود در عدم توجه کافی جامعه سیاسی کشور به مسائل ایشان، مسوولانه صحه می‌گذارد و امیدوار است که این تلنگر درونی به سمت کنش‌های مؤثر و واقعی برای ارتباط بیشتر با این دو قشر بزرگ در راستای سیاست‌ورزی جامعه‌محور اصلاح‌طلبانه هدایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز