خبرگزاری کار ایران

در پایان سفر سه روزه به قزاقستان؛

ناوگروه نیروی دریایی ارتش به کشور بازگشت

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۷۵۰

ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای موشک انداز جوشن و سپر، صبح امروز با بدرقه مقامات کشور قزاقستان از پایگاه دریایی شهر اکتائو این کشور جدا و به سمت ایران بازگشت.

به گزارش ایلنا، ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای موشک‌انداز جوشن و سپر که به منظور تحکیم روابط بین‌الملل از ناوگان شمال به کشور قزاقستان اعزام شده بود، پس از سه روز اقامت و انجام مراسم‌های رسمی، صبح امروز از پایگاه دریایی شهر اکتائو جدا و به سمت ایران از عزیمت کرد.

ناخدا‌یکم حسین حریری وابسته نظامی ایران در قزاقستان با اشاره به استقبال خوب فرماندهان و کارکنان پایگاه دریایی اکتائو از حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش، گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قزاقستان پیش‌بینی‌های لازم برای دید و بازدیدهای رسمی و غیر رسمی در مدت اقامت ناو گروه انجام که در این راستا نتایج بسیار مهم و ارزشمند را به همراه داشت.

وی با اشاره به بازدید فرمانده و جمعی از کارکنان ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با  استاندار قزاقستان، از آمادگی این مقام  جهت همکاری و روابط موثر نیرو‌های دریایی دو کشور خبر داد و گفت: استاندار قزاقستان در این دیدار دریای شمال  را به عنوان  دریای صلح و دوستی نام برد و از همه کشورهای حاشیه این دریا، صلح و دوستی و همکاری پایدار را خواستار شد.

بنابر این گزارش، فرمانده پایگاه دریایی اکتائو نیز نیز در این مراسم با بیان اینکه دریا به عنوان خانه دوم ما است، خاطرنشان کرد: از حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در این پایگاه بسیار خوشحال و خرسند هستیم و تحکیم روابط بین دو کشور مستلزم حضور ناوگروه‌ها در بنادر یکدیگر است.

گفتنی است، برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از بناهای تاریخی از دیگر برنامه‌های ناوگروه در مدت اقامت خود در شهر کشور قزاقستان بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز