خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا:

بهمن کشاورز الگوی ممتاز کنشگری مدنی جامعه وکالت بود

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۵۷۱

دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا گفت: بهمن کشاورز نهاد وکالت را صرفا یک صنف و وکالت را فقط یک شغل نمی‌دید. بلکه پایگاهی برای صیانت از حقوق شهروندی و محملی برای دفاع از حقوق اجتماعی و سنگری برای ازادگی و عدالت به نفع مردم می‌دانست و این مشق را در عمل و نظر بسط می‌داد.

محمد صالح نقره کار دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای مرکز در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به ابعاد شخصیتی و اجتماعی و حرفه‌ای بهمن کشاورز اظهارداشت: بارزترین ساحت حرفه‌ای استاد دغدغه خیر عمومی و تعهد بی پیرایه  به حقوق شهروندی و تقید به منافع ملی و مسئولیت اجتماعی در عین متانت اخلاقی و صراحت و صدق و عزم  بود. استاد در نظر و عمل کنشگری اثربخش مدنی جامعه وکالت و حقوقدانان را ترویج و تثبیت می‌کرد و اطرافیان را تشویق به کنش مسئولانه و مسئولیت‌پذیری اجتماعی از خاستگاه علم حقوق و مهارت وکالت می‌کرد.

وی قوت کنشگری استاد را در مطالعات میان دانشی و به صحنه عمومی کشاندن مسائل حقوقی- اجتماعی با زبان همه فهم رسانه‌ای و تک بعدی نبودن دانسته و افزود: ایشان یکی از شاخص‌ترین ارکان ژورنالیسم حقوقی بود که مواضع و سخنان و تقریراتش مرجعیت برای جامعه حقوقدانان داشت و سنتی برای حقوقدانان رسانه‌ای ایجاد کرد که در عین دفاع از حق و پایداری در راه حقوق شهروندی و گزیده و مفید نوشتن پای از اقلیم‌شان وکالت و اخلاق حرفه‌ای فراتر ننهند و صراحت کلام و استحکام استدلال را با ازادگی و اخلاق قرین سازند.

نقره کار گفت: او نهاد وکالت را صرفا یک صنف و  وکالت را فقط  یک شغل نمی‌دید. بلکه پایگاهی برای صیانت از حقوق شهروندی و محملی برای دفاع از حقوق اجتماعی و سنگری برای ازادگی و عدالت به نفع مردم می‌دانست و این مشق را در عمل و نظر بسط می‌داد. برای او مضاف بر ساحت صنفی کانون وکلا کار ویژه جامعه مدنی بودن  نهاد وکالت مطمح نظر بوده و احساس مسئولیت اجتماعی را در کانون وکلا پرچمداری می‌کرد.

دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا افزود: استاد با نگاه خاصی مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را از زاویه تحلیل حقوقی بررسی و ضمن تاکید بر آسیب‌شناسی ژورنالیسم حقوقی از سه منظر  آموزشی، خبری و انتقادی، آموزش عمومی حقوق را لازمه توسعه حقوقی و نظم و قانونگرایی در کشور بر شمرده و  آگاهی‌سازی و روشنگری وکلا و حقوقدانان را یک وظیفه انسانی و حرفه‌ای قلمداد می‌کردند.

نقره کار با اشاره به تقریرات  کتاب هنر دفاع در دادگاه‌ها اثر مرحوم کشاورز افزود:قلم ادیبانه،با طمئنینه  و سریع الانتقال استاد به خواننده حس یک وکیل مسلط متخلق معتقد به اصول اخلاقی و مطیع عدالت و منقاد انصاف می دهد و بمثابه مدلی برای وکالت حرفه‌ای اخلاقی است البته آثار ایشان اعم از کتب و یادداشت‌ها و مقالات یک ویژگی متمایز دارد و ان جد و جهد راقم برای ارتقای حقوق انسانی و دفاع از کرامت مردم در عین وطن دوستی و عزت نفس و صلابت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز